احداث نیروگاه در مجتمع های صنعتی و معدنی استان کرمان، ضروری است

استاندار کرمان در دیدار با مدیران مجتمع مس شهربابک بر خدمات اجتماعی صنایع در روستاهای حوزه‌ کاری‌ شان و راه‌ اندازی نیروگاه در مجتمع‌ های صنعتی و معدنی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در این نشست که در محل استانداری کرمان برگزار شد، با اشاره به مشکل تامین برق و انرژی در ایام اوج مصرف و با توجه به کاهش منابع آبی، گفت: راه حل اصلی برای جبران کمبودها، احداث نیروگاه‌ ها در صنایع و مجتمع های بزرگ است.

وی با بیان این مطلب در ادامه، افزود: چاره ای غیر از راه‌ اندازی نیروگاه نداریم، چون علاوه بر جلوگیری از قطع برق و آسیب به واحدهای تولیدی، به پایداری مجموعه هم کمک می‌ کند.

استاندار کرمان با تاکید بر مسؤلیت اجتماعی صنایع و مجتمع ‌های صنعتی و معدنی، یادآور شد: علاوه بر شهر، روستاهای اطراف نیز باید از ظرفیت این مجموعه‌ ها بهره‌ مند شوند.

محمودی مدیر مجتمع مس شهربابک نیز در این جلسه، از اجرای دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی طی یک سال آینده جهت تامین برق مورد نیاز مجموعه خبر داد.


وی همچنین احداث زمین چمن مصنوعی، کمک به شهرداری، احداث واحد دوخت لباس کارگران و اشتغال زنان سرپرست خانوار، کارگاه‌ های فیروزه کاری را از جمله فعالیت‌ های مجتمع مس شهربابک در راستای اجرای مسؤلیت‌ های اجتماعی نام برد.


گفتنی است، در این نشست موضوع برق مصرفی پروژه‌ های مجتمع مس شهربابک، کمک به تسهیل در روند پیشرفت پروژه‌ ها و همچنین احداث نیروگاه‌ های مورد نیاز مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha