افزایش ۶۰ درصدی بیماران سرپایی کرونا در کرمان / شهروندان واکسن یادآور را تزریق کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزایش چشمگیر مراجعه کنندگان کرونایی به مراکز درمانی کرمان خبر داد و گفت: این امر به دلیل سویه جدید اومیکرون موسوم به BA5 غالب شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محسن بارونی با بیان اینکه تست کرونای ۷۰ تا ۷۵ درصد علائم دارها مثبت می شود، ابراز داشت: هر کسی دارای علائم بود از حضور در جمع بپرهیزد، خود را قرنطینه کند و حتی از اعضای خانواده خود نیز فاصله بگیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اضافه کرد: سیستم خنک کننده و سرمایش مانند کولر و اسپیلت به انتقال ویروس سرعت می بخشد چرا که هوا گرم بوده و پنجره ها هم بسته است.

دکتر محسن بارونی با تاکید بر اینکه این ویروس ممکن است خطرناک باشد و فرد را به کام مرگ  بکشاند، تصریح کرد: این ویروس در بخش های گوارشی و تنفسی نمود پیدا می کند، واکسن یادآور بسیار موثر است و باعث می شود فرد کرونایی دچار مشکل تنفسی نشود و اگر هم شد، ضعیف باشد.

وی با هشدار به مردم بویژه بیماران زمینه ای، بیماران دیابتی و کسانی که چاقی مفرط دارند، عنوان کرد: شستن دست ها را فراموش نکنید، فاصله را رعایت کنید و با دیگران بویژه عزیزانی که از سفر زیارتی می آیند، روبوسی نکنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه ناقلان ممکن است بدون علائم باشند، گفت: این ویروس گاهی هم با بدن درد های ساده، سر درد یا دردهای عضلانی همراه است، این ویروس بیشتر جوانان را درگیر می کند.

دکتر محسن بارونی از افزایش ۶۰ درصدی بیماران سرپایی سخن گفت و خاطرنشان کرد: امیدواریم این ۶۰ درصد به بستری نینجامد، هفته های آینده می توانیم از ابعاد بیشتری سخن بگوییم.

وی عادی انگاری را بسیار خطرناک خواند و تاکید کرد: در فضای بسته حتما ماسک بزنید، مخصوصا در مناطق قرمز مانند جیرفت و منوجان در فضای باز اما شلوغ هم از ماسک استفاده کنید. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha