ششمین جشنواره کشوری رویش در کرمان به کار خود پایان داد

ششمین جشنواره کشوری رویش با محوریت کارگاه‌ های توانمند سازی اعضای کانون‌ ها و انجمن‌ ها با حضور استان‌ های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان با تجلیل از ۱۲ برگزیده در دانشگاه فرهنگیان کرمان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در این مراسم، گفت: اگر می‌ خواهید دانش آموزی را متحول کنید، باید اول جهان بینی آن را تغییر دهید و تا جهان بینی تغییر نکند، ایده و عقیده تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: فرصت معلمی، فرصتی طلایی است و معلم و مربی در پرورش باید موانع تعلیم و تربیت را بردارند و مسیر تعلیم و تربیت را روشن کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان نیز در این مراسم گفت: دانشجو معلمان، نخبه‌ های فرهنگی و مسئولان آینده نظام آموزش و پرورش هستند.

حجت‌الاسلام عباس توان با بیان اینکه دانشجو معلم در کنار کار آموزشی نیاز به کارنامه تربیتی هم دارد، افزود: دانشگاه فرهنگیان، علاوه بر رسالت انتقال آموزش و رسالت فرهنگی و تربیتی، یک دانشجو را برای معلمی آماده می‌کند و بایستی یک شخصیت معلمی را بسازد که با اخلاق و با انگیزه باشد.

وی تصریح کردد: جشنواره رویش به عنوان عرصه تجلی توانمندی‌ ها و استعدادهای ارزشمند کانون‌ های فرهنگی و انجمن‌ های علمی، بستر مناسبی برای انعکاس ظرفیت‌ های قابل توجه کانون‌ های فرهنگی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: هدف از برگزاری جشنواره رویش، جلب و مشارکت دانشجو معلمان در فعالیت‌ های فرهنگی و اجتماعی، حمایت و تشویق استعدادهای شاخص و ناب دانشجویی در حوزه کانون‌ های فرهنگی، انعکاس و انتقال تجربه‌ های علمی، فرهنگی و اجتماعی موفق و الگو بین دانشجو معلمان و افزایش دانش و سواد فرهنگی، اجتماعی و علمی در حوزه کانون‌ ها و انجمن‌ ها است.


سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا گفت: شهید سلیمانی الگویی برای معلمان آینده است.

علی محمدی افزود: پس از بهتر شدن اوضاع شیوع کرونا ویروس، با برگزاری برنامه‌ های فرهنگی، دانشگاه ها پویا و با نشاط شدند.

به گفته سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور جشنواره رویش محلی برای گردهمایی کانون‌ ها و انجمن‌ های علمی دانشجو معلمان و محلی برای بروز استعدادها و تبادل اندیشه‌ ها، تجارب و ایده‌ های ناب معلمی است که حرکتی بسیار ارزشمند است.

علی محمدی ابراز داشت: برای تحقق رسالت مهم تربیت محوری و ماموریت جدید در تربیت معلم مطلوب، باید باور کنیم علاوه بر کلاس‌ های آموزش، نیاز به کارگاه‌ های عملی تربیت و تعلیم داریم و نمایشگاه‌ ها و جشنواره‌ هایی همچون رویش، همان کارگاه‌ های عملی تعلیم و تربیت هستند که بخش‌ های مختلف آموزش را شکوفا می‌ کند؛ بنابراین اهمیت زیادی دارند.

وی اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در حوزه‌ های آموزشی، پژوهشی، اعضای هیئت علمی و زیرساخت‌ ها به دلیل نوپا بودن با مشکلاتی مواجه است؛ اما در حوزه فرهنگی، تربیتی، دینی و انقلابی جزء دانشگاه های برتر کشور است.

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش هم در این مراسم گفت: همان گونه که شهید سلیمانی گفته‌اند: «کسی که شهید است می‌ تواند شهید شود» به تاسی از این سخن باید گفت: کسی که تربیت یافته نباشد، نمی‌ تواند مربی باشد.

وی گفت: در یک نگرش، تربیت اسلامی همان تعلیمات اسلامی است و کسی که تعلیم و معرفت اسلامی داشته باشد، تربیت شده است. در این نگرش؛ اگر کسی بتواند تعلیمات اسلامی را به کسی منتقل کند، او را تربیت کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مربیان همواره در معرض نگاه‌ های دقیق کودکان و نوجوانان قرار دارند و رفتار، اندیشه و عملکرد آن‌ ها مورد توجه است؛ بنابراین اگر بین مربی و شاگرد محبت شکل بگیرد، مربی الگوی خوبی می‌ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha