افتتاح ۹ طرح پنل خورشیدی جهت مددجویان بهزیستی شهرستان بم

مدیر کل بهزیستی استان کرمان از افتتاح ۹ طرح توانمندسازی پنل خورشیدی با اعتبار هر کدام یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال با مشارکت بانک رسالت مربوط به حوزه توانبخشی در شهرستان بم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در حاشیه مراسم افتتاح این طرح ها گفت: ۷۸ طرح توانمندسازی پنل خورشیدی در استان کرمان مربوط به حوزه توانبخشی افتتاح خواهد شد، که ۹ طرح آن مربوط به بهزیستی شهرستان بم است.

وی بیان‌کرد: اعتبار هر کدام از این طرح ها یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است، که مبلغ یک میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات بانک رسالت و بدون کارمزد و ۱۰۰ میلیون ریال دیگر نیز از طریق اداره بهزیستی و بلاعوض پرداخت شده است.

مدیر کل اداره بهزیستی استان کرمان اظهار داشت: از مطمئن‌ ترین روش‌ های توانمندسازی جامعه هدف ایجاد طرح های پنل خورشیدی است، زیرا کمترین فشار و هزینه را برای مددجو دارد.

وحیدزاده با تاکید بر اینکه شیوه‌ های مختلفی برای توانمندسازی جامعه هدف وجود دارد، که در سطوح مختلف تعریف می شود، تصریح کرد: طرح پنل خورشیدی جزء  طرح های توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی و یکی از شیوه‌ های توانمندسازی معلولان در شرایط فعلی است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود تیم‌ های تخصصی بهزیستی ا در قالب مددکاری روش‌ هایی با کمترین ریسک برای جامعه هدف را باید در نظر بگیرند تا اطمینان بیشتری برای توانمندسازی داشته باشد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان خاطر نشان کرد: یکی از دستاوردهای ناشی از این طرح ها، بازپرداخت تسهیلات بانکی از محل عواید ناشی از خروج و تولید برق همین طرح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha