توسعه شهرک های صنعتی با رعایت الگوهای زیست محیطی صورت می پذیرد

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان ضمن تاکید بر رعایت الگوهای زیست محیطی در توسعه شهرک های صنعتی، از راه اندازی و استقرار واحدهای صنعتی و معدنی با رده ۶ و ۷ در شهرک صنعتی جدید این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان‌؛ علی یعقوبی پور در حاشیه بازدید از 3 مکان پیشنهادی جهت احداث شهرک صنعتی جدید در سیرجان، با اشاره به اهمیت استقرار صنایع بر اساس نقشه راه و انتقال واحدهای آلاینده به شهرک صنعتی جدید  گفت: به دنبال آن هستیم زیرساخت های لازم برای استقرار واحدهای صنعتی و معدنی در شهرک صنعتی جدید هر چه زودتر فراهم شود.

وی در ادامه افزود: واحدهای صنعتی به تفکیک نوع فعالیت و رشته صنعت به لحاظ میزان آلایندگی زیست‌ محیطی در این شهرک مستقر می شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان هدف از اجرای این طرح را رعایت اصول زیست محیطی، ساماندهی واحدهای صنعتی و معدنی دانست و افزود: توسعه شهرک‌ های صنعتی موجود با توجه ظرفیت‌ های معدنی شهرستان با رعایت الگوهای زیست محیطی  باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد و با توجه به ظرفیت‌ ها و نیروی انسانی کارآمد و مناسب در شهرستان سیرجان باید به صورت ویژه از آنها حمایت کرد.

شایان ذکر است؛ در پایان این بازدید، مکانی واقع در روستای چاه دراز که از لحاظ امکانات و زیرساخت های راهسازی، آب، برق، گاز و... مناسب بود، جهت احداث شهرک صنعتی جدید تایید و جانمایی شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha