اختصاص بودجه ۲۰ میلیارد ریالی جهت احیاء ارگ بم

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی از محل مسئولیت‌ های اجتماعی به حوزه سازمان میراث فرهنگی جهت سرعت بخشیدن به طرح های ارگ تاریخی بم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی در حاشیه بازدید از ارگ تاریخی بم با بیان اینکه بیشتر منابعی که برای حوزه تاریخی بم اختصاص یافته منابع ملی است و تا حدودی مشارکت استانی هم در این امر وجود دارد، گفت: ۹۹ درصد اعتبار پایگاه جهانی بم و منظر فرهنگی آن بابت حقوق هزینه می شود و تنها یک درصد برای خرید مصالح بافی می‌ ماند.

وی افزود: ارگ تاریخی بم یک طرح بین الملی است و به دلیل اینکه یک اثر ثبت جهانی است، باید از منابع استانی و شهرستانی نیز برای آن اعتبار در نظر گرفته شود، به همین علت مبلغ ۲ میلیارد تومان جهت تسریع بخشیدن به طرح های این اثر جهانی تخصیص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، تصریح کرد: ۱۲ کارگاه فعال در ارگ تاریخی بم وجود دارد که در قالب فضاهایی تحت عنوان نمایشگاه، موزه، بازارچه صنایع دستی و واحدهای اقامتی تعریف طرح شده است.

فعالی؛ طرح نورپردازی این مجموعه را در دو فاز تعریف و تصریح کرد: فاز اول نورپردازی ارگ تاریخی که قسمت بیرونی این بنای تاریخی را شامل می شود شامل کارهای ترک تشریفات آن در حال انجام است و بزودی کارفرما انتخاب می شود و ظرف سه ماه آینده تکمیل خواهد شد و فاز دوم که روشنایی فضای داخلی ارگ است در سال ۱۴۰۱ در دستورکار قرار دارد و نورپردازی آن کامل خواهد شد.

وی عنوان کرد: عملیات مرمت فاز اول موزه مردم‌ شناسی که در اصطبل ارگ قرار دارد، آغاز شده و بزودی به پایان خواهد رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند آثاری را که ارزش نمایش در موزه ارگ بم را دارد، با نام خودشان در موزه مردم شناسی ارگ تاریخی بم برای بازدید در اختیار میراث فرهنگی استان کرمان قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha