تزریق۸۳ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی به خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: امسال ۸۳ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی به خراسان جنوبی تزریق شد که شهرستان ها تا آبان ماه باید این اعتبارات را به طور کامل جذب کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، غلام‌رضا اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران شهرستان نهبندان اظهار داشت: شهرستان نهبندان دارای تعداد هزار و ۷۳ کارگاه شنامه دار حوزه تامین اجتماعی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این شهرستان ۹۰ تعاونی در سامانه هوشمند فعال است، افزود: تقاضاهای این تعاونی ها مورد ملاحظه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری سه بانک عامل و صندوق کارآفرین پرداخت تسهیلات را در حوزه روستاها، عشایری و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت بر عهده دارند، در مجموع ۳۷۱ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی استانی بوده که پیگیری اعتبارات ملی که تخصیص داده شده ۴۱۶ میلیارد تومان است.

وی افزود: از طریق بانک های عامل بیش از ۳۰ میلیارد تومان در نهبندان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد تا از مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها جلوگیری شود که پیش بینی فرصت اشتغال هم ۴۹۲ نفر است.

اشرفی تصریح کرد: کمیته نظارت شهرستان پیگیری هایی را داشتند و طرح ها مورد پایش و بررسی اولیه قرار گرفت، اما نظارت ها باید استمرار داشته باشد، ۱۰۰ درصد نظارت های اولیه و بازدیدها در سامانه ثبت شده است.

وی گفت: پیش بینی اشتغال امسال در شهرستان هزار و ۸۵۷ نفر است که ۲۲ دستگاه اجرایی در زمنه اشتغال فعالیت دارند. وضعیت اشتغال و رصد هفتگی این مهم،‌ باید به صورت هفتگی به فرمانداری ارائه شود.

وی با بیان اینکه صحت و سقم اشتغال بر عهده رییس دستگاه اجرایی است، افزود: بیش از چهار ماه از سال می گذرد و تعدادی از دستگاه های اجرایی ثبتی انجام نداده اند که باید وضعیت تعهد اشتغال شهرستان را تسریع و ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه مشاغل خانگی تسریع روند مجوزها را ظرف سه روز داریم، اگر دستگاه های متولی این تقاضا و ثبت مجوز را انجام ندهند ما در استان ملکف به صدور مجوز هستیم توقع این است که در زمینه صدور مجوز و پیگیری اعتبارات مشاغل خانگی با اداره تعاون همکاری لازم را داشته باشند.

اشرفی با بیان اینکه امسال تعداد ۲۱ مجوز مشاغل خانگی در شهرستان صادر شده است، گفت: امسال ۸۳ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی به استان تزریق شد که از این مبلغ ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار شهرستان نهبندان است.

وی تصریح کرد: اعتبارات مشاغل خانگی شناور و تا آخر آبان ماه در حوزه شهرستان ها است که اگر دستگاه ها جذب اعتبارات نداشته باشند به تکلیف خود عمل نکرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه به نسبت سال ۱۳۹۹، رشد ۱۵ برابری در حوزه اعتبارات مشاغل خانگی داریم، این تحول خوبی در این حوزه است.

اشرفی بیان کرد: در خصوص تسهبلات بند الف تبصره ۱۸، بیش از ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات در شهرستان نهبندان تاکنون پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای بنگاه های به شدت آسیب دیده از محل بیماری کرونا ۱۳ دستگاه عامل همکاری می کنند که در شهرستان نهبندان ۴۰۴ پرونده داشته ایم که حدود دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات از این محل پرداخت شده است. در حوزه تعاون ۹۰ تعاونی فعال داریم که ۱۶۱ فرصت اشغالزایی در شهرستان انجام شده و اقداماتی و نظارت هایی را انجام داده ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص برند سازی تعاونی‌ها گفت: تعاونی هایی که تشکیل می شود باید منطبق بر شعار سال اقدام کنند.

اشرفی در خصوص مصوبات جلسه، گفت: اهتمام دستگاه های اجرایی در ثبت اشتغال، اطمینان از صحت و سقم شغل، نظارت بر طرح های کمیته اشتغال روستایی، جذب کامل اعتبارات مشاغل خانگی تا آبان ماه از مصوبات این جلسه است.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی جزو استان هایی است که کمترین انحراف را در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی دارد، نظارت بر تسهیلات این حوزه باید در دستور کار باشد، همچنین تسهیلات برای طرح ها بر اساس بازار فروش باید باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha