لزوم پیگیری مشکلات اشتغال و زمین مددجویان کمیته امداد

استاندار کرمان در گردهمایی فصلی معاونان، مدیران و روسای ستادی و اجرایی کمیته امداد استان کرمان گفت: برای اشتغال پایدار خانواده‌ های مددجو باید کار کنیم؛ همچنین مشکل زمین برای مسکن مددجویان نیز با اولویت در استان دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در گردهمایی فصلی معاونان، مدیران و روسای ستادی و اجرایی کمیته امداد استان کرمان در مهمانسرای امداد ولایت کرمان، اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان نهاد انقلابی باقی مانده و تشکیلات اداری نشده است.

وی بیان کرد: کاری که در کمیته امداد انجام می‌ شود، از شئون ولی جامعه است و شما به نیابت از ولی جامعه آن را انجام می‌ دهید. ضمن اینکه بار محرومیتی که بعضا به دلیل کم کاری دستگاه‌ های دیگر ایجاد می‌ شود بر دوش کمیته امداد است.


استاندار کرمان، افزود: کمیته امداد علاوه بر اینکه دستگیری از محرومان را به عهده دارد، حوادث نیز مزید بر علت می‌ شود و سختی کار را دوچندان می‌ کند. اما به واسطه همین سختی‌ ها، برکت کار در کمیته امداد بیشتر است.

فداکار به طرح‌ های اشتغالزایی کمیته امداد نیز اشاره و عنوان کرد: برای اشتغال پایدار خانواده‌ های مددجو باید کار کنیم. مددجویانی که دارای توانایی هستند با دریافت آموزش‌ ها، تسهیلات و امکانات می‌ توانند اشتغال پایدار به تناسب اقتضای اقتصادی منطقه خود ایجاد کنند و هدف و همت اصلی کمیته امداد بر ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت پوشش باید باشد.

وی همچنین بر توجه به حوزه فرهنگی و تقویت عزت نفس مددجویان تاکید و اظهار کرد: استعدادی زیادی در بین فرزندان مددجوی کمیته امداد وجود دارد که می‌توانند به مدارج بالا دست یابند.

وی، تعریف درآمد ثابت برای کمیته امداد استان با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی که دارد را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: زمین برای مسکن مددجویان نیز با اولویت در استان دنبال شود، چون بخش عمده‌ ای از مشکلات مددجویان در حوزه مسکن است.

لزوم پیگیری مشکلات اشتغال و زمین مددجویان کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در جلسه شورای فصلی مدیران به الزامات بودجه سال 1402 اشاره و تاکید کرد: 15 بند اصلی در الزامات این بودجه داریم که باید نصب العین خود قرار دهیم و توجه جدی به این الزامات داشته باشیم.


ناصر عسکری نژاد با تاکید بر همکاری با روابط عمومی در معرفی خدمات و اقدامات کمیته امداد به منظور اطلاع‌ رسانی و مستندسازی این خدمات افزود: جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست را سرلوحه کار خود قرار دهید.

وی خطاب به معاونین، مدیران و روسای ستادی این نهاد تصریح کرد: تبیین و شفاف‌سازی در امور را مورد توجه قرار دهید و در گروه‌ های مجازی که حضور دارید خدمات امداد را اطلاع‌ رسانی کنید.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان در خاتمه ضمن تقدیر از همراهی و همکاری خوب استاندار کرمان با این نهاد در برنامه‌های مختلف به ویژه اشتغال و توانمندسازی مددجویان و محرومان خاطرنشان کرد: سال گذشته با پیگیری‌ های استاندار کرمان و همراهی خوب بانک‌ های استان توانستیم ۸۰ درصد اعتبارات اشتغال را جذب کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha