برآورد اولیه ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومانی خسارت سیل در استان کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: آخرین برآورد دریافتی از ۱۷ شهرستان تحت تاثیر سیلاب در استان کرمان، ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان خسارت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید مصطفی آیت‌ اللهی موسوی ظهر امروز ۱۵ مرداد ماه در شورای اداری استان به خسارت سیل اخیر در استان اشاره کرد و گفت: آخرین برآورد دریافتی از ۱۷ شهرستان، ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان خسارت است.


وی افزود: حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن در بخش کشاورزی است و با جمع‌ بندی نهایی، خسارات وارده به تهران ارسال می‌ گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، تصریح کرد: مصوبات سفر ریاست جمهوری از منابع مختلفی از جمله سازمان برنامه و بودجه کشور، نفت و وزارتخانه‌ ها از محل فروش اموال در اختیار پیش‌ بینی شده است.

آیت اللهی موسوی ادامه داد: به عنوان نمونه ۶ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه راه، ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه جهاد کشاورزی در مصوبات سفر ریاست جمهوری دیده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، ابراز داشت: در حوزه‌ های زیرساختی از جمله آب و برق مصوبات متعددی از جمله خط انتقال خلیج فارس به کرمان دیده شده است و برای اختیارات حوزه صنعت و معدن استان نیز در نهاد ریاست جمهوری بحث شد.

آیت اللهی موسوی عنوان کرد: بخشی از اعتبارات از محل نهادهای حمایتی است و زیر ۱۰ درصد آن از منابع استان تامین می‌ شود، ضمن اینکه از محل مسئولیت‌ های اجتماعی صنایع و معادن هم برای آن پیش‌ بینی شده است.

وی اظهار داشت: ملاک طرح‌ های سفر ریاست جمهوری پیشرفت بالای ۵۰ درصد است، اما با این وجود با مذاکرات مختلف توانستیم برخی پروژه‌ های دیگر را از جمله گلزار شهدای گمنام در پروژه‌ ها لحاظ شدند.

موسوی خاطر نشان کرد: برای ساماندهی مزار سردار حاج قاسم سلیمانی و روستای قنات ملک نیز مذاکره و موافقت‌ ها گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha