وجود ۱۱ هزار و ۶۰۰ پارچه آبادی در استان کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در آئین معارفه سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان، گفت: این استان دومین استان کشور از لحاظ تعدد روستاها و دارای ۱۱ هزار و ۶۰۰ پارچه آبادی می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در نشستی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، محمد جواد عبدالکریمی به عنوان سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان معرفی شد.

سید مصطفی آیت‌ اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان صبح امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه در این مراسم عنوان کرد: استان کرمان به لحاظ تعدد روستاها و دهیاری‌ ها، دومین استان در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۶۰۰ پارچه آبادی در استان کرمان داریم، افزود: ۵ هزار و ۶۰۰ آبادی دارای سکنه و ۲ هزار و ۶۰۰ روستای دارای دهیاری در استان کرمان، وسعت کار در دفتر روستایی و شوراها را نشان می‌ دهد و توجه خاص به آنها را می‌ طلبد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، تصریح کرد: دفتر امور روستاها و شوراهای کرمان همواره رتبه خوبی در سطح کشور داشته و سه معاونت در این مجموعه، حساسیت آن را نشان می‌ دهد.

موسوی؛ با آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید و سابق دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، تسریع در جذب اعتبارات حساب فاقد دهیاری فرمانداری‌ ها را مورد تاکید قرار داده و اظهار داشت: هر چند سال مالی برای این اعتبار وجود ندارد، اما برای استفاده بهینه و کاهش هزینه‌ها، باید سریع تر نسبت به جذب این اعتبارات و کمک به روستاها اقدام کرد.

وی متذکر شد: با پیگیری‌ های مستمر، منطقه ویژه جازموریان نیز به نتایج خوبی رسیده و تلاش برای نهایی شدن آن باید ادامه یابد و تمام تلاش و اولویت کاری ما، سربلندی استان در حوزه‌ های مختلف است.

منصور خانه‌ گیر، مدیر کل سابق امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان نیز در تشریح اهم اقدامات یک سال و هشت ماه حضور خود در این مسئولیت، ابراز داشت: ۴ هزار و ۲۲۰ پروژه عمرانی با ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه دهیاری‌ های استان کرمان افتتاح شد.

وی از تشکیل کمیته انضباط کار و رسیدگی و مختومه شدن پرونده‌ های حوزه روستایی نام برد و بیان کرد: برای تسهیل کار دهیاری‌ ها، منابع مربوطه به پست بانک شهرستان‌ ها انتقال داده شد؛ که تاثیرات مثبتی را هم از آن شاهد بودیم.

محمدجواد عبدالکریمی سرپرست جدید دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان نیز با تقدیر از خدمات صورت گرفته، این مجموعه را دارای نیروهای مقتدر، پرتلاش و پرتوان دانست.


وی خاطرنشان کرد: تلاش مان بر این است که از افکار، ایده‌ ها و توانایی این مجموعه و مدیریت قبل استفاده کنیم.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha