احداث کمربندی رابر_ کرمان یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان در سفر رئیس جمهور است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و معاون رئیس جمهور با بیان اینکه احداث جاده مستقیم رابر_ کرمان و کمربندی رابر مطالبه جدی مردم این شهرستان است، گفت: احداث این جاده در سفر ریاست جمهوری هدیه ای برای مردم این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی سلاجقه که جهت بازدید از مناطق سیل زده سرمشک رابر به این شهرستان سفر کرده بود، در حاشیه این بازدید و در جمع عزاداران این منطقه نیز با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، گفت: طی بازدیدی که از منطقه سیل زده سرمشک و اشرافی که بر این منطقه دارم، در سیلاب اخیر با توجه به شرایط اقلیمی، خشکی زمین و شرایط موجود ۳۰ روستا، منازل مسکونی و اراضی مردم دچار مشکل شده و با توجه به اینکه این منطقه کوهستانی و سردسیر است، و باید به زیرساخت ها توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه رابر یکی از شهرستان‌ های با ظرفیت نیروی انسانی و طبیعی بالقوه و داشته های معدنی آن در سطح استان و کشور است، افزود: رابر در حوزه زیرساخت ها نه درخور شهرستان و نه مردم شریف آن که در جنگ هشت ساله و در دفاع از حرم نقش بسیار ارزنده ای داشتند و زادگاه سردار دلها حاج قاسم عزیز است، پیشرفت نداشته و می طلبد این شهرستان درخور نام سرداران زیر ساخت های مناسب داشته باشد.

رئیس سازمان محیط زیست، با اشاره به اینکه این شهرستان در آینده ای نزدیک تبدیل به یک شهرستان بین المللی در راستای محور مقاومت خواهد شد و از کشورهای دیگر در این شهرستان حضور پیدا خواهند کرد، گفت: منطقه سرمشک نیز با انسان های ولایتمدار، شهدا و رزمندگان، جاده و زیرساخت مناسب ندارد و آسفالت ۱۸ کیلومتری جاده ارتباطی این منطقه انتظار مردم از نظام مبارک جمهوری اسلامی است که انشاءالله در سفر ریاست جمهور هدیه ای به مردم منطقه باشد.

سلاجقه اظهار داشت: سیلاب پل ها، راه های ارتباطی منطقه سرمشک را تخریب کرده و شرایط اقلیمی منطقه به گونه ای است که هر لحظه انتظار می رود سیلاب مجدد اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود مناطق حفاظت شده محیط زیستی و جنگل های اورس استثنایی باید توجه ویژه ای به منطقه شود و اداره کل منابع طبیعی نیز نسبت به احداث سیل بند در بالا دست روستاها توجه داشته باشد.

معاون رئیس جمهور گفت: جاده مستقیم رابر_ کرمان و احداث کمربندی یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان رابر است و جاده فعلی از لحاظ ترابری باعرض کم، مسیر طولانی و تلفات بالا وضعیت مناسبی ندارد.

سلاجقه بیان کرد: سال ۷۹جاده مستقیم رابر_ کرمان مصوبه گرفته و ردیف اعتباری دارد، انتظار حداقلی مردم منطقه است با توجه به اینکه خیلی از منابع ملی منطقه از بین رفته است، هرچه سریع تر نسبت به احداث این جاده اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در کمربندی رابر ابنیه نیز تعبیه شده، خاطر نشان کرد: مسوولان راه و شهرسازی این خواسته اولویت دار مردم را هرچه سریع تر در دستور کار قرار دهند، تا پیش درآمدی بر هدایای سفر ریاست محترم جمهور به رابر زادگاه سردار دل ها باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha