استان جنوبی کرمان حتما تشکیل خواهد شد/ شهرستان شدن جازموریان قطعی است

رئیس جمهور صبح امروز در جمع مردم جیرفت، در خصوص استان شدن جنوب کرمان گفت: این مسئله در دستور کار دولت است و پیگیری خواهد شد. بارها مسئله آن مطرح شده اما اجرای آن مهم است که با یک تاخیر مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه ۲۱ مرداد در ادامه برنامه‌ های سفر دولت مردمی به استان کرمان، در اجتماع اقشار مختلف مردم جیرفت با ادای احترام به خانواده شهدا، اظهار داشت: توفیق داشتم در زمان وقوع سیل در جنوب استان کرمان به جیرفت بیایم، اما توفیق نشد در جمع مردم با بصیرت و ولایی جیرفت حاضر شوم.


وی با بیان اینکه امروز توفیق پیدا کردم به منطقه جازموریان و روستاهای جنوب استان کرمان بروم، افزود: خدا را شاکرم که در جمع مردم انقلابی و متدین این منطقه هستم، که در دوران انقلاب و دفاع مقدس خوش درخشیدند.


رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم این منطقه صادق در اعتقادات و باورهای خود هستند، گفت: دلیل صدق این مدعا شهدا و جانبازان این منطقه و زنان و مردانی هستند که نسبت به انقلاب و پیام‌ های امام(ره) و مقام معظم رهبری پایبند هستند.


آیت‌ الله رئیسی با بیان اینکه مردم استان کرمان وضعیت ویژه‌ ای دارند، افزود: حاج قاسم هر وقت به آستان قدس می‌ آمد و با هم صحبت داشتیم نسبت به جنوب استان کرمان نگاه خاصی داشت و تفاوت نگاه او در این بود که باور داشت مردم جنوب استان مردم وفادار به انقلاب اسلامی و پایبند به خون مطهر شهدا هستند.


وی با اشاره به اینکه زمان‌ شناسی و بصیرت مردم در جنوب استان کرمان را در عرصه‌ های مختلف دیدیم، بیان کرد: مواضع انقلابی مردم جنوب کرمان نه در سخن بلکه در عمل دیده شده است.


رئیس جمهور ادامه داد: امروز یکی از روزهای بسیار مبارک بود و به نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمان گفتم که "به لطف خدا وقتی در اجتماعات مردمی هستم اصلاً احساس خستگی نمی‌ کنم و لذت من حضور در جمع مردم و رفع مشکلات آنها است."


آیت الله رئیسی گفت: منطقه جنوب استان کرمان علاوه بر دانش و علم و همراهی با نظام در عرصه تولید و کشاورزی مردمی تولید کننده و نقش‌ آفرین در استقلال کشور و اهل تلاش و فعالیت و خستگی ناپذیر هستند.


وی با بیان اینکه نقش تولید امروز در استقلال کشور بسیار اهمیت دارد و مقام معظم رهبری فرمودند "تولید را در کشور رونق بدهید"، ادامه داد: حتماً موانعی که در ارتباط با تولیدات کشاورزی وجود دارد باید برطرف شود.


رئیس جمهور با اشاره به اینکه تغییر الگوی کشت در جنوب استان کرمان یک ضرورت است، ادامه داد: ما باید به سمتی برویم که واردات کشاورزی به پایان برسد و کشتی انجام شود که گام جدی در جهت استقلال کشاورزی و تولید کالاهای اساسی باشد.


آیت الله رئیسی اظهار داشت: در سفر قبل به جنوب کرمان، شاهد خسارت زیاد سیل به این منطقه بودم، لذا راهی را باید در پیش گیریم که بتواند سیلاب‌ ها به نحوی کنترل شود و آن را تبدیل به فرصتی برای رونق کشاورزی منطقه کرد.


وی افزود: سیلبند جیرفت برای کنترل آب‌ های روان و سیلاب‌ ها لازم است. تهدید سیل در این منطقه جدی بوده و هر لحظه ممکن است، زمین‌ ها و اراضی کشاورزی مردم با خسارت رو به‌ رو شود.


رئیس جمهور ابراز داشت: از اولویت‌ های جدی در منطقه جنوب استان، سیلبند است که بارش باران باعث زحمت ساکنان آن نشود، بلکه فرصتی برای رونق کشاورزی باشد.مطالعات سیلبند جیرفت از قبل انجام شده و باید احداث آن در حداکثر زمان یک سال و نیم از الان اجرایی گردد.


دکتر رئیسی به مصوبات ایجاد منطقه ویژه جازموریان اشاره داشت و گفت: این مصوبه با گذشت ۱۵ سال اقدامی برای آن نشده است، در صورتی که اگر این منطقه فعال شود حتما می‌ تواند تولید و اشتغال منطقه را رونق دهد. ما نباید شاهد باشیم خانواده‌ های جنوبی با جوانان فارغ‌ التحصیل دانشگاهی و آماده کار و اشتغال، معطل بمانند.


وی اظهار داشت: بیکاری خیلی‌ ها را رنج می‌ دهد و از کارهایی که در جنوب استان می‌ تواند صورت گیرد و ظرفیت آن در منطقه موجود است، فعال کردن منطقه ویژه جازموریان است که ۱۵ سال به ناحق به تعویق افتاده است.


رئیس جمهور تصریح کرد: شرکت‌ های بزرگی از جمله معدنی در جنوب استان داریم که با فعال کردن آنها، منطقه ویژه اقتصادی جازموریان رقم می‌ خورد و تولید و اشتغال نیز افزایش می‌ یابد.


دکتر رئیسی اظهار داشت: جاده‌ های مواصلاتی نه تنها در جیرفت بلکه در نقطه‌ های دور افتاده از ضرورت‌ ها است. جاده‌ های مواصلاتی امن که در مصوبات سفر به استان دیده شده و مورد تاکید قرار می‌ گیرد.


وی خاطرنشان کرد: از نکات محوری که سال‌ ها در جنوب استان کرمان مطرح بوده اما در عمل اتفاقی نیافتده، منطقه جازموریان و طوفان شن است که شرایط سختی ایجاد کرده است. مقدمات شهرستان شدن جازموریان در استان انجام شده و در وزارت کشور به تصویب رسیده و الان در دولت مطرح است که پیگیری می‌ شود تا در دستور کار قرار گیرد.


رئیس جمهور در خصوص استان شدن جنوب کرمان گفت: این مسئله در دستور کار دولت است و پیگیری خواهد شد. بارها مسئله آن مطرح شده اما اجرای آن مهم است که با یک تاخیر مواجه شده است. با مطالعاتی که شده و ظرفیت‌ هایی در جنوب استان وجود دارد این مسئله در دستور کار است و استان جنوبی کرمان حتما تشکیل خواهد شد.


دکتر رئیسی با تقدیر از ابراز محبت مردم جنوب کرمان گفت: این ابراز محبت مربوط به انقلاب، نظام و خون شهدا است و من یک سرباز انقلاب و خدمتگذار مردم هستم و بر آن افتخار می‌کنم.


وی با بیان اینکه استان کرمان به بهشت معادن ایران معروف است و یک کار تحولی و انقلابی در معادن استان کرمان باید انجام شود، خاطر نشان کرد: خلع ید شرکت معادن فاریاب انجام شده و به زودی معادن به افراد اهل واگذار خواهند شد و نگرانی مردم برطرف می‌ گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha