بم نوید خوبی برای تولید در آینده دارد

رئیس جمهور در جمع مردم بم با تاکید بر ظرفیت های تولیدی و خرمای این شهرستان گفت: حمایت از تولیدات این منطقه عزمی فرا استانی می خواهد. بم نوید خوبی برای آینده در این منطقه دارد و وظیفه دولت حمایت است و ما از تولید و نخیلات این منطقه حمایت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آیت الله رئیسی که صبح امروز، پس از سفر به شهرستان جیرفت، به بم سفر کرده بود، در دومین سفر استانی خود در جمع مردم گفت: این شهرستان نماد عزاداری و سوگواری در ایران و جهان است و ارادت مردم به آقا ابا عبد الله به گونه ای زبانزد است که مردم این منطقه را به ایستادگی، مقاومت، صبوری و تحمل می شناسیم.

وی، افزود: ما شهرستان بم را به عنوان تولید کننده بزرگ کشاورزی برای کشور و دنیا میشناسیم، که محصول آنها در سفره های مردم مشاهده می شود اینجا منطقه تولیدی و خرما خیز است که محصول آنها نشان مرغوبیت کالاست.

رئیس جمهور با اشاره به زلزله دی ماه ۸۲ و ساخت دوباره شهر بم، تصریح کرد: شما در زلزله بم صبوری کردید و همچنان بعد از آن حادثه ناگوار پایدار هستید، بم را ساختید و برای آبادنی تلاش می کنید و هم اکنون مردم بم عزاداریشان برای سید الشهدا(ع) در بین کشور های اسلامی سرآمد است.

حجه الاسلام و المسلمین رئیسی همچنین گفت: امروز محور تولید در این منطقه حکمفرماست و به گفته رهبری باید از تولید تمام قد حمایت شود. بم در تولید، جایگاه ممتازی دارد و صنایع زیادی در بم فعال هستند.

وی افزود: امروز محور ما تولید است رهبری فرمودند امسال سال تولید و اشتغال آفرینی و دانش بنیان است و بم نوید خوبی برای آینده در این منطقه دارد و وظیفه دولت حمایت است و ما از تولید و نخیلات حمایت می کنیم.

رئیس جمهور خطاب به مردم بم، ابراز داشت: در منطقه شما گام‌ های خوبی برداشته و نوید خوبی برای آینده دارد و ما در این زمینه حمایت می کنیم.

دکتر رئیسی با تاکید بر ظرفیت های تولیدی و خرمای این شهرستان گفت: حمایت از تولیدات این منطقه عزمی فرا استانی می خواهد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید در این منطقه بیشتر فعالیت کند، تصریح کرد: کشاورز باید احساس کند برای او کشاورزی به صرفه است و همت دولت نیز در این زمینه باید بیشتر شود. ما سعی داریم تصدی گری دولت را کاهش دهیم و بخش خصوصی و مردم را در این زمینه بیشتر فعال کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه با توجه به حادثه زلزله بم، گفت: میزان معلولیت بعد از این جادثه در بم بیشتر شده و بهزیستی این منطقه باید از کل کشور فعالتر باشد. اگر در شهرستانی ادارات مسقر نشدند باید مسقر شوند و بخش بهزیستی ومعلولان نیز باید نسبت به دیگر بخش ها فعال تر شود و فراتر از سطح کل استان به کار خود ادامه دهد و همچنین جهاد کشاورزی نیز باید سطحی بالاتر از سطح استان داشته باشد و هر چه رونق بیشتر شود عزت کشور را در پی دارد.

وی با مهم خطاب کردن بخش اشتغال، عنوان کرد: تحصیل کرده های زیادی داریم که اشتغال آنها در اولویت است و گزینش نیروهای بومی در استان و شهرستان باید مد نظر باشد. امروز تحصیل کرده های بمی کم نیست و زمینه کار فعالیت باید اولویت باشد و گزینش نیروهای بومی برای ما اولویت دارد.

 بم نوید خوبی برای تولید در آینده دارد

رئیس جمهور در ادامه به خواسته مردم بم برای استان شدن اشاره کرد و گفت: برای استان شدن باید ظرفیت های وجود داشته باشد، توسعه یافتگی باید انجام شود که این مهم در دستور کار قرار دارد و امیدوارم خواسته مردم محقق شود. در مورد درخواست مردم شهرستان بم برای استان شدن نیز یکسری شاخص ها وجود دارد و باید وجود داشته باشد و کار کارشناسی باید صورت گیرد و این یک فرآیند است که باید طی شود.

وی افزود: ما هدف خود را اجرای عدالت گذاشته و ماموریت دولت نیز همین است و در بودجه ۱۴۰۱ محور را بر اساس ظرفیت های کشور اجرای عدالت گذاشتیم و مستند ما آمایش سرزمینی است که هر کجا محرومیت هست به آنجا بیشتر توجه شود.

رئیس جمهور گفت: امروز در دولت مردمی خواست مردم مهم است و باید دید هر منطقه چه چیزی نیاز است تا ضعف و کاستی ها رفع شود. این حضور شما در صحنه‌ ها برای ما تکلیف به وجود می‌ آورد، وظیفه ما اجرای عدالت است و ما خدمت گذار مردم هستیم، اگر این جایگاه های اداری در آن عدالت نباشد به درد نمی‌ خورد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: برنامه‌ های ما تقسیم ظرفیت‌ ها و آمایش سرزمینی است که در حال انجام است.

وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی وقتی که به زیارت به مشهد مقدس می‌ آمدند در مورد محرومیت‌ های مناطق استان صحبت می‌ کردند و خیلی حساس بودند.

رئیس جمهور بیان کرد: حضور شما امروز عشق به نظام و انقلاب است و گرنه من یک روحانی خدمتگذار هستم و همه ما سرباز نظام و رهبری هستیم.

وی تصریح کرد: در ابتدای ورودم به کرمان از تمام مردم شهرستان ها عذرخواهی کردم، چون نتوانستیم به همه مناطق برویم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امروز محور ما تولید است و طبق بیان رهبری که فرمودند امسال سال تولید و اشتغال آفرینی و دانش بنیان است؛ بم نوید خوبی برای آینده در این منطقه دارد و وظیفه دولت حمایت است و ما از تولید و نخیلات حمایت می کنیم.

دکتر رئیسی از استاندار کرمان، درخواست کرد: با همکاری فرماندار و مدیران ادارات با جدیت درخواست مردم را که به صورت خاص و مصداقی در نامه‌ ها و گزارش‌ ها اعلام کردند، مورد توجه و تاکید قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha