تشکیل سازمان مهاجرین به منظور ساماندهی اتباع بیگانه/ تحول در شبکه آبرسانی استان کرمان

رئیس جمهور در شورای اداری استان کرمان، گفت: موضوع تشکیل سازمان مهاجرین در دستور کار دولت بوده که در مجلس قانون آن مطرح است و با احداث بیش از ۳۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی، تحولی بزرگ در استان اتفاق می افتد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه ۲۱ مرداد ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به مسائل مطرح شده در این جلسه در راستای مصوبات سفر هیات دولت به استان کرمان اظهار کرد: تلاش شود مطالبی که از قلم افتاده در اولویت قرار گیرد و در گام بعدی بتوانیم اولویت ها را دنبال کنیم و در سفرهای بعدی موارد دیگری را پیگیری کنیم.


وی با اشاره به مکتب عاشورای حسینی، افزود: ما باید اخلاص، حرکت جهادی، تلاش خستگی ناپذیری عاشورائیان، بصیرت، وفا، صبر و توکل را از عاشورا بیاموزیم. در تابلوی عاشورا همه خوبی ها در آن نقش بسته است.


رئیس جمهور با بیان اینکه در تابلوی زیبا عاشورا باید چگونه زندگی کردن و سبک زندگی حسینی را یاد بگیریم، با اشاره به فرموده امام حسین که گفتند: من الگو هستم، تصریح کرد: یکی از درس های عاشورا مسائل مدیریتی است و یکی از مباحثی که کم به آن توجه شده، دلالت های مدیریت عاشوراست که این نکته بسیار مهم است.


دکتر رئیسی با بیان اینکه قیام عاشورا، از حرکت مدینه آغاز می شود، بیان کرد: در قیام عاشورا مسیر مشخص است. مدیریت امام حسین علیه السلام، مدیریت اجرائی حضرت زینب و برنامه ریزی دقیق جهت اطلاع رسانی و ماندگاری پیام عاشورا، وداع ها و ... همه حرکت ها حساب شده و همه کارها برنامه ریزی شده است و این برنامه به نوعی دقیق و حساب شده است که حتی در کودکان و اطفال چنان اثر گذاشته که یکی از امرای یزید می گوید کودکان خردسال، ما را ذلیل کردند و یک بار نگفتند خسته شدیم و آب می خواهیم.


وی با بیان اینکه برای بقای عاشورا امام سجاد علیه السلام اربعین را نماد کردند، افزود: مجالس ماتم و جریان به وجود آمدن عاشورا و تضمین بقای عاشورا یک حرکت دقیق مدیریت شده است و تمام تلاش امام این بوده که عاشورا بماند تا منشاء و مظهر تحولات بشری در عالم هستی شود.


رئیس جمهور با بیان این پرسش که باید ببینید در یک حرکت راهبردی چگونه باید کار را پیش برد، افزود: قرار است ابعاد این مکتب روشن شود که اینگونه حرکت کرد و قطعا این حرکت جواب می دهد.


آیت الله رئیسی ادامه داد: وقتی جریان داعش در منطقه بود خیلی ها نا امید شده بودند و در واقع کفر جهانی پشت آن بود اما ما با عبارت «ما می توانیم» پیش رفتیم و شهید سلیمانی منطقه را از وجود آنها پاک کرد.


وی به مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: برای همه ما درس است که دلالت های مدیریتی این شخصیت جهانی را دیده و به عنوان یک سرباز در مکتب امام حسین علیه السلام ببینیم چگونه او را بلند آوازه کنیم.


رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کار ماندگار در تاریخ ماندگار خواهد بود، عنوان کرد: باید هر کاری کنیم که گره‌ ای از مشکلات مردم باز شود. باید پروژه ها و کارها را تمام کنیم، باید گره از کار مردم باز شود و مطمئن باشید هر جا لازم به حسابرسی باشد، این کار انجام می شود.


وی با اشاره به اینکه ما باید بدانیم آنچه ماندگار است اخلاص و مجاهدت بوده و در نهان و آشکار گره مردم را باز کردن، مردم داری است، ابراز داشت: دگرخواهی در پرتو خدا خواهی در مکتب عاشورا یک باب است و توجه به مردم و به دیگران، دلالت های مدیریت عاشوراست.


رئیس جمهور با بیان اینکه آنچه عاشورائیان را نگه داشت، بصیرت بود، افزود: اصحاب امام حسینی(ع) در کربلا احساس کردند وظیفه شان ماندن است و اگر غیر از این عمل کنند، خلاف خواست خدا عمل کرده اند.


دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه اگر رهبری دستور داده، پس باید آن کار را انجام دهیم، گفت: هر گره‌ ای که از زندگی مردم باز بشود، رهبری راضی خواهند بود و این مهم تر از این است که بگویند بروید به سیل زدگان برسید.


وی با تاکید بر اینکه همه باید به تکلیف عمل کنیم، خاطر نشان کرد: باید بدانیم چه چیزی خدا و ولایت را راضی می‌ کند و بصیرت در کار مدیریتی خیلی مهم است. وقتی برای ما این مباحث مهم باشد، شبی که مردم با سیل مواجه هستند، برای ما شب عملیات خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به حضور تعداد زیادی از اتباع در استان کرمان؛ تاکید کرد: موضوع تشکیل سازمان مهاجرین در دستور کار دولت بوده است، که در مجلس قانون آن مطرح است و ساماندهی اتباع انجام می شود.

دکتر رئیسی درباره اتباع بیگانه گفت: تعیین وضعیت اتباع بیگانه در دستور کار قرار دارد و یک فرد که در ایران زندگی می کند؛ باید مشخص شود که به کجا می رود و شناسه دار باشد و این کار باید مدیریت شود و برای همین منظور تشکیل سازمان مهاجرین برای ساماندهی اتباع بیگانه در دستور اقدام است.

وی با اشاره به تصویب ۲۱۶ مصوبه جهت توسعه و پیشرفت استان کرمان، گفت: این مصوبات در حوزه های زیربنایی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، بهداشت و درمان، اشتغال، رفاهی، صنعت و معدن و قضایی و امنیتی است که با اجرای ان در استان کرمان تحولی بزرگ اتفاق می افتد.

رئیس جمهور، یادآور شد: طرح های آبرسانی در استان کرمان فعال شده و انتقال آب به شهرهای بم، بروات، سیرجان، کرمان، زرند و پاریز در حال انجام است و با تکمیل سدهای شهیدان امیر تیموری، تکمیل بند های خاکی عنبرآباد، احیاء قنوات و احداث ۳۵۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در شمال استان کرمان شاهد تحولی در آبرسانی به این استان خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در خصوص تفویض اختیار به استانداران گفت: آنچه استانها از اختیارات لازم دارند، وزرا در حوزه اختیارات خود می توانند آن را تفویض کنند و موارد ضروری را در این زمینه در دولت مطرح میکنیم و اختیار لازم را می دهیم.

وی تاکید کرد: معادن باید ۱۵درصد از درآمد خود را برای توسعه و پیشرفت استان در اختیار استان قرار دهند.

رئیس جمهور با اشاره به فعال نبودن ۲۰۰ معدن استان گفت: شورای معادن باید سریع و انقلابی عمل کند و حتی یک روز هم معطل کار نماند تا مشکلات موجود معادن استان کرمان برطرف شود.

دکتر رئیسی ادامه داد: بودجه حوادث غیر مترقبه را مد نظر داریم که خسارت ها را جبران و تامین شود.

وی همچنین افزود: در حوزه آموزش، ۳۵۰ مرکز آموزشی در استان ایجاد و مدارس کانکسی بطور کامل جمع آوری خواهند شد و تکمیل مراکز درمانی و بیمارستانی در دستور کار دولت است و مراکز درمانی نیمه تمام که بین ۵۰ تا ۸۰درصد در استان پیشرفت دارند، اولویت تکمیل شدن را دارا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha