تدوین طرح گردشگری مقاومت و تشکیل شورای عالی جهاد سازندگی در استان کرمان

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان کرمان؛ با تاکید بر ظرفیت های گردشگری استان، از تدوین طرح گردشگری مقاومت و تشکیل شورای عالی جهاد سازندگی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آیت الله رئیسی شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری استان کرمان، با اشاره به ظرفیت‌ های گردشگری کرمان، گفت: کرمان استان تمدنی و تاریخی است که در سال‌ های اخیر گردشگری مقاومت نیز به آن اضافه شده و بسیاری از ایرانیان و خارجی‌ ها به کرمان سفر می‌ کنند.


وی تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موظف است، طرح گردشگری مقاومت استان کرمان را با همکاری مجاهدان، رزمندگان کرمانی، دوستان حاج قاسم و سپاه پاسداران تدوین کند.


رئیس جمهور به ظرفیت های معدنی استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: بهره‌ برداری از معادن، مسئولیت اجتماعی آنها نسبت به توسعه فرهنگی و اجتماعی، رفع محرومیت از استان و درآمدهای معدنی حتما در رابطه با توسعه‌ یافتگی استان مورد تاکید است، تا بخشی که قانون تاکید کرده هزینه شود.


دکتر رئیسی از تشکیل شورای عالی جهاد سازندگی در استان نیز خبر داد و گفت: شورای عالی جهاد سازندگی تشکیل شده است که بتواند هدایت، حمایت و نظارت نسبت به گروه‌ های جهادی را انجام دهد.


وی، بر راه‌ اندازی مرکز درمان بانوان درگیر اعتیاد با هزینه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و تحت نظر بهزیستی نیز تاکید کرد.


رئیس جمهور متذکر شد: شورای فقهی در بانک‌ ها تشکیل شده و اصلاح نظام بانکی و مطابق کردن آن با آنچه اقتضای شریعت است باید صورت گیرد.


دکتر رئیسی با بیان اقدامات دولت برای شرایط تهدید و تحریم اظهار کرد: پیشرفت کشور و رفع مشکلات کشور را بند برجام نمی‌ کنیم و گروه مذاکره نیز میز را ترک نمی‌ کند. گروه مذکره کننده استدلال‌ های بسیار قوی کار را دنبال می کند و اقتصاد و پیشرفت کشور را به اخم و لبخند دیگران متصل نمی‌ کنیم و وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور را دنبال می‌ کنیم.


وی یادآور شد: اصلاحات اقتصادی با یک اقدام اتفاق نمی‌ افتد، بسته‌ ای در این زمینه داریم. علی رغم خواست دشمنان یقین بدانید با مشارکت مردم و نخبگان مسائل کشور با قوت پیش خواهد رفت و آینده کشور درخشان خواهد بود و نخواهیم گذاشت دشمنان به خواسته شان که فلج کردن تولید و ... است، برسد.


رئیس جمهور ابراز داشت: وضعیت پیشرفت اجتماعی و فرهنگی کشور را با قدرت ادامه می دهیم. سرمایه گذاری داخلی و خارجی کار با قوت در حال انجام است و اصلاحات اقتصادی بسته‌ ای از اقدامات است که باید اتفاق بیفتد.


دکتر رئیسی اظهار داشت: سلامت جامعه در گرو امر به معروف و نهی از منکر است و هر فرد به نوبه خود نسبت به این مسئله حساس باشد. فرهنگ حاج قاسم فرهنگ"ما می‌ توانیم" بود و با همه وجود باید باور و اعتقاد داشته باشیم که با همه این تحریم‌ ها و تهدیدها می‌ توانیم.

وی به ظرفیت‌ های بی شمار استان کرمان در کشاورزی اشاره داشت و افزود: موانع پیش روی کشاورزی و رونق کشاورزی باید رفع شود تا حضور در روستاها و فعالیت کشاورزی صرفه داشته باشد و ظرفیت کشاورزی و کشت در بعضی نقاط استان کرمان به نحوی است که اگر به سمت کالاهای اساسی سوق داده شود، امنیت غذایی کشور تامین خواهد بود.


رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امکانات زیرساختی از جمله آب، برق و مدرسه در بسیاری از روستاها وجود دارد، اما باید کاری کرد که کشاورزی برای روستائیان صرفه داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha