تاکید رئیس جمهور بر تاثیر عدالت، اخلاق و معنویت در توسعه یافتگی جوامع

رئیس جمهور در دیدار با نخبگان و خانواده شهدا، به اهمیت اخلاق و معنویت و عدالت در توسعه یافتگی جوامع اشاره کرد و گفت: انسان همچنان که نیازمند شرایط مادی است به اخلاق و عدالت و محبت نیز نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی عصر روز جمعه در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان بر حفظ ارتباط با گروه‌ های نخبه و بیان دغدغه‌ های آنها تاکید کرد و گفت: حتما برای دولت بیان این نکات و نقطه نظرها مهم است.


وی با بیان اینکه چهار پایه نظام اسلامی و قرآنی، اقامه نماز، ذکات، امر به خوبی و نهی از زشتی‌ ها است و مهمترین معروف امروز که باید در جامعه به آن جامه عمل پوشانده شود، عدالت است، افزود: عدالت در همه توسعه یافتگی‌های ما باید سایه افکند و با عدالت جامعه را پیش برد.


رئیس جمهور با بیان اینکه جوامع با عنوان توسعه یافته زیاد هستند اما توسعه یافته‌ ترین جوامع را اگر نگاه کنید تنها در حوزه اقتصاد است که پیشرفته هستند، تصریح کرد: اقتصاد تمام نیاز انسان نیست، بلکه اخلاق، معنویت و عدالت در توسعه یافتگی مهم است، همچنان که انسان نیازمند شرایط مادی است به اخلاق و عدالت و محبت نیز نیاز دارد.


دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: مهمترین بحران کنونی غرب، ترک خانواده و بی‌ توجهی به آن است و زشت‌ ترین اخلاق به عنوان شاخص تمدن معرفی می‌ شود.


وی، بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان سند بالا دستی مطرح کرد و گفت: از محورهای مهم این بیانیه اجرای عدالت است که در دولت نیز محور کار را بر آن گذاشته‌ ایم و بودجه ۱۴۰۱ را بر آن گذاشته و آمایش سرزمینی را مستند قرار دادیم.


رئیس جمهور در ادامه، قانون عادلانه، مجریان عادل و داوری‌ های عادلانه را در اجرای عدالت و پیشرفت جامعه مورد تاکید و اهمیت قرار داد و افزود: وصف مردمی بودن برای دولت را وصف لازم در همه تصمیم گیری‌ ها و تصمیم‌سازی‌ ها می‌ دانیم.


دکتر رئیسی اظهار داشت: در جهت ایجاد تحول و توجه به عدالت و همه امور ، نیروهای تحولگرا می‌ خواهیم، لذا تاکید بر استفاده از نیروهای جوان تحول‌ گرای انقلابی داریم که این مسئله را حقیقتا قبول دارند و نیاز جدی کشور می‌ دانند.


وی تصریح کرد: نیروی جوان، کارآمد، انقلابی با تاکید بر بومی را لازم می دانیم، چون احساس مسئولیت بیشتری دارند و مشکل رفت و آمدی هم ندارند. کار تحولی بدون داشتن روحیه تحولی امکان‌ پذیر نیست.


رئیس جمهور در خصوص انتصابات و سخن رهبری از عدم دخالت نمایندگان ابراز داشت: به مدیران گفته‌ ایم که از نمایندگان و مسئولان قبل و فعلی و جوانان مشورت بگیرند، اما خودتان تصمیم بگیرید و استقلال در نظر داشته باشید. تاکید کرده ایم که مشورت آری، اما دخالت در انتصابات و یا تاثیرپذیری از دیگران در انتصابات خیر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha