کد خبر: 185808
۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۰۶
مادر و همسر شهیدان نامجو، آسمانی شد

همسر شهید حسین نامجو و مادر سردار شهید ماشاء الله نامجو، دار فانی را وداع گفت و در قطعه والدین شهدای کرمان به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، پیکر مرحوم حاجیه زهرا نامجو باغینی، صبح امروز در مسجد قائم کرمان با ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام و قرائت زیارت عاشورا، تشییع شد.

گرویی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این مراسم، گفت: همه مردم استان این خانواده را به خوبی و با روحیه ایثار و شهادت طلبی می‌شناسند

فرزندان شهید نیز از عبادت خالصانه مادر و صبر و استقامت او گفتند و تاکید کردند که مادر فرزندانش را انقلابی و در مسیر و مکتب شهدا تربیت کرده است.

در مراسم بزرگداشت این بانو در مسجد قائم کرمان، استاندار کرمان و حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان نیز حضور داشتند و نماز میت را حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی اقامه کرد.

سپس پیکر مرحومه در مسجد قائم تشییع شد و در قطعه والدین شهدا جنب گلزار شهدای کرمان آرام گرفت.

شهید حسین نامجو باغینی، در هفتم فروردین ۱۳۰۹ در شهر باغین از توابع شهرستان کرمان به دنیا آمد و به‌ عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت که در چهارم فروردین ۱۳۶۱ در دشت عباس توسط نیروهای عراقی براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

پیکر پاکش مدت‌ ها در منطقه بر جا ماند و سال ۱۳۷۶، پس از تفحص در گلزار شهدای شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

پسرش ماشاءالله(مسعود) نیز در چهاردهم شهریور ۱۳۳۸ در شهرستان کرمان به دنیا آمد و در سیزدهم تیر ۱۳۶۳ در مهاباد هنگام درگیری با گروه‌ های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان در پیامی درگذشت این مادر و همسر بزرگوار را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: اینجانب ضمن ابراز همدردی، درگذشت بانوی مومن زهرا نامجو باغینی همسر شهید والامقام حسین نامجو باغینی و مادر شهید گرانقدر ماشاالله نامجو باغینی را به خانواده معزز نامجو باغینی و مردم ولایی کرمان تسلیت عرض کرده و از درگاه پروردگار متعال برای آن مرحوم مغفور، علو مرتبه ربانی و همنشینی با همسر و فرزند شهیدش و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و نمایندگی ولی فقیه نیز، طی پیام جداگانه ای، درگذشت مادر و همسر شهیدان نامجو را تسلیت گفتند.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مادر شهید گرانقدر " سردار شهید مسعود نامجو " و همسر شهید حسین نامجو موجب تالم و تاثر شد.

رجای واثق داریم همت فاطمی این مادر و همسر مومنه و صالحه در تربیت فرزندان رشید و مجاهد و همسری فداکار برای اعتلای اسلام و اهتزاز پرچم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ماندگار و ضمن ارائه الگویی شکوهمند و سعادت بخش برای نسل‌های امروز و فردای کشور به ویژه زنان غیور و فهیم میهن اسلامی، موجب سربلندی او در عالم عقبی خواهد بود.

اینجانبان این مصیبت جانکاه را به خانواده معظم شهید نامجو و سایر وابستگان، تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده، رضوان و رحمت واسعه الهی و همجواری با شفیعه محشر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و فرزند و همسر شهیدش و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر طلب می‌کنیم.

سرتیپ دوم پاسدار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان

علی عرب پور نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha