کرمانی‌ ها کم‌ در آمدترین خانوارهای شهری کشور

طبق اعلام مرکز آمار ایران خانوارهای شهری استان کرمان با درآمد میانگین ۷۱میلیون تومان در سال کم‌ درآمدترین خانوارهای شهری و تهرانی ها با درآمد ۱۶۰میلیون‌ تومان، پردرآمدترین خانوارهای کشور در سال ۱۴۰۰ بوده اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ بر اساس این گزارش، متوسط درآمدهای خانوارهای شهری در سال گذشته حدود ۱۱۲ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان بوده‌ است.


خانوارهای تهرانی با متوسط درآمد سالانه ۱۵۹ میلیون و ۸۸۴ هزار تومان، پردرآمدترین خانوارهای کشور بودند و خانوارهای استان البرز با ۱۳۲ میلیون و ۹۵۶ هزار تومان، استان مازندران با ۱۲۴ میلیون و ۸۴۴ هزار تومان و استان یزد با ۱۲۱میلیون و ۱۹۹ هزار تومان پس از تهران به ترتیب، بیشترین درآمد سالانه را داشتند.


در نقطه مقابل،‌ خانوارهای کرمانی با متوسط درآمد سالانه ۷۱ میلیون و ۱۲۸ هزار تومان کم‌ درآمدترین خانوارهای شهری کشور در سال گذشته بودند، پس از آن خانوارهای شهری استان سمنان با ۷۲ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان، استان اردبیل با ۷۳میلیون و ۸۱ هزار تومان و استان خراسان شمالی با ۷۶ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان در رتبه های بعدی در لیست کم‌ترین درآمد سالانه خانوارهای کشور قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha