همایش ملی ایمنی در معادن، در سیرجان پایان یافت

دومین همایش ملی ایمنی در معادن و صنایع معدنی به میزبانی شرکت معدنی و صنعتی گل‌ گهر طی دو روز با حضور معاون وزیر کار، دبیر کل سازمان بین المللی تامین اجتماعی، مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان و ۳۰۰ نفر از مدیران، استادان و فعالان حوزه ایمنی از سراسر کشور، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در این میزبان این همایش کشوری، گفت: این گردهمایی با هدف ارتقای دانش ایمنی، اشتراک تجارب و همچنین استفاده از مدل های موفق در استقرار سیستم های مدیریتی ایمنی در معادن و صنایع معدنی برگزار شد.

ایمان عتیقی افزود: بدون مکانیزه کردن فرآیندهای لازم نمی توان به ایمنی مطلوب در معادن دست یافت و صیانت از نیروی انسانی شاغل در معادن بهبود بهره وری و صیانت از سرمایه های انسانی را به دنبال دارد.

همایش ملی ایمنی در معادن، در سیرجان پایان یافت

مجتبی مصباح مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان نیز در این مراسم از جمله از رسالت های این نهاد را ترویج فرهنگ ایمنی در کارگاه ها برشمرد.

وی با بیان اینکه در چهار ماه ابتدای سال جاری میزان حوادث ناشی از کار در استان کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: شمار فوتی های ناشی از حوادث معادن در سال ۹۹ به تعداد ۹ نفر و سال گذشته را نیز ۴ نفر رسیده است، که این آمار امسال با روند کاهشی مواجه بوده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون و مشاور وزیر تعاون نیز در این همایش، اظهار داشت: در این همایش متخصصان ایمنی حوزه معدن، اساتید دانشگاه و بازرسان کار از سراسر کشور حضور دارند تا با انتقال تجربیات و دستاوردهای علمی بتوانیم این حوزه ایمنی را در معادن کشور ارتقا دهیم.

دکتر رعیتی فرد گفت: ما در شورای عالی حفاظت فنی به عنوان دولت وظیفه داریم از ظرفیت ها و تشکل های کارگری کارفرمایی و همچنین خبرگان حوزه ایمنی کشور استفاده کنیم و با تدوین آیین نامه ها و آموزش های لازم در حفظ جان کارگران و کارکنان حوزه صنعت کشور با ارتقای ضریب ایمنی شمار حوادث، تلفات و مصدومان را کاهش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: حوادث ناشی از کار در معادن تنها ۲ درصد است که برگزاری این همایش ها به کاهش همین میزان هم کمک می کند.

همایش ملی ایمنی در معادن، در سیرجان پایان یافت

شایان ذکر است، این همایش طی روزهای ۲۴ و ۲۵ مرداد ماه به میزبانی شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان ،با هدف ارتقاء دانش ایمنی و اشتراک تجارب با برگزاری پنل های تخصصی، کارگاه های آموزشی، ارائه مقالات برتر و... برگزار شد.

مهمانان کشوری و استانی این همایش نیز دکتر رعیتی فرد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجتبی مصباح مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، مهندس ولدخانی مدیر HSE شرکت ایمیدرو، دبیر کل سازمان بین المللی تامین اجتماعی، مهندس پرنده مدیر کل بازرسی وزارت کار، دکتر عادل مظلومی استاد دانشگاه تهران و رییس بخش آفریقا در سازمان بین المللی تامین اجتماعی در مورد مدیریت و کنترل بحران آغاز شد. و سیصد نفر از مدیران، استادان و فعالان حوزه ایمنی از سراسر کشور بودند.

همایش ملی ایمنی در معادن، در سیرجان پایان یافت


همچنین در این مراسم مهندس عتیقی مدیر عامل گل گهر، مهندس علیدادی معاون توسعه سرمایه انسانی گل گهر، دکتر علیزاده دبیر علمی همایش، دکتر یعقوبی فرماندار سیرجان نیز سخنرانی کردند و این همایش در انتها با تجلیل از کارگران برتر و کارشناسان ایمنی، برگزیدگان مقالات برتر، داوران و برترین های حوزه ایمنی به انتها رسید.

در حاشیه برگزاری این همایش آثار برگزیده نقاشی کودکان و نوجوانان که در مسابقه یکماه پیش گل گهر با موضوع « ایمنی در محیط کار» انتخاب شده بودند، در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.‌

همایش ملی ایمنی در معادن، در سیرجان پایان یافت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha