نگاه سازمان های مردم نهاد، نگاه حمایت گری و نوع دوستی است

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان، با اشاره به سهم و نقش سازمان های مردم نهاد در بحث سلامت جامعه و خدمت به مردم، گفت: نگاه این سازمان ها، یک نگاه معنوی حمایت گری و نوع دوستی بوده که اجر و پاداش معنوی نیز به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر احمد یوسفی در سومین همایش استانی تبیین نقش تشکل‌ های مردم نهاد در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و همچنین هفته تشکل های مردم نهاد و قدردانی از زحمات این تشکل‌ ها در راستای کاهش آسیب‌ های اجتماعی گفت: خدمات، راهبری‌ ها و اقدامات سازمان‌ های مردم نهاد در بحث پیش بینی، پیشگیری و درمان در همه حوزه ها شاخص و تاثیر گذار بوده است.

وی افزود: اعداد و ارقام کاری تشکل‌ های مردم نهاد قابل شمارش نیست و سهم و نقش آنها در بحث سلامت جامعه و خدمت به مردم بالاست، لذا نگاهشان یک نگاه معنوی حمایت گری و نوع دوستی بوده که اجر و پاداش معنوی نیز به دنبال دارد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان، با اشاره به اینکه استانداری کرمان یک ساختار بین نهادی است که سازمانها را راهبری، نظارت، پیگیری و مدیریت می کند، تصریح کرد: هر سازمانی حوزه سیاستگذاری و مباحث مشخص شده خود را دنبال می کند، لذا نقص ها را باید در درون سازمان ها پیدا کرد.

یوسفی با بیان اینکه اقدامات ما فرایند محور نیستند، گفت: اقدامات ما اقدامات نقطه ای است و فقط حول و حوش یک موضوع کار می‌ شود و فرآیندهای کوتاهی را در دستور کار قرار می‌ دهیم، که این برای استان یک عارضه خواهد بود.

وی با تاکید بر تشکیل یک مدل مفهومی کارکرد بین بخشی، اظهار داشت: این مدل از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌ توان بر اساس آن نقش سازمان ها و نهادها و تشکل ها را مشخص و یک چارچوب مشخصی در حوزه رسالت آنها تعیین کرد تا شاهد اثربخشی و معنا نگری بیشتری باشیم.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان، بر ضرورت آماده سازی سند بین بخشی در استان تاکید و عنوان کرد: تشکل ها باید رویکرد جریان سازی داشته باشند و سهم هر سازمان مشخص باشد و این یک ماموریت اساسی هم برای مردم و هم مسئولین است که بار زیادی را از دوش جامعه بر خواهد داشت.

احمد یوسفی خاطر نشان کرد: نظارت ها، ارزیابی ها و مدیریت ها در متن عمل باید جدی گرفته شود، چرا که ثبت همین تغییر و تحولات در قبل، حین و بعد از اجرای اقدامات نشانگر رسیدن به هدف نهایی و سلامت جامعه است.
وی تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد بازوان اجرایی بین نهادها و مردم هستند، لذا نمی توانند خارج از حوزه سیاستگذاری اقدام به عمل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha