۶۰۰ میلیارد ریال جهت تکمیل موزه منطقه‌ ای جیرفت اختصاص یافت

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل موزه منطقه‌ ای جیرفت در سفر ریاست جمهوری به این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی، با بیان اینکه تاکنون برای ساخت و خرید مصالح موزه منطقه‌ ای جیرفت حدود ۸ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: امیدواریم با تخصیص اعتباری که در سفر ریاست جمهوری به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به این طرح ناتمام تعلق گرفته است، شاهد تکمیل این موزه باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌ های جنوبی استان کرمان به خصوص شهرستان جیرفت دارای محوطه‌ های تاریخی و باستانی زیادی است که طی چندین مرحله کاوش، اشیا با ارزشی از آنها به‌ دست آمده است، افزود: با توجه به این موضوع ساخت موزه منطقه‌ ای جیرفت در اولویت این منطقه قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه این طرح از مهمترین طرح های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی است که پس از اتمام عملیات اجرایی آن به یکی از بزرگترین موزه‌ های کشور تبدیل خواهد شد، عنوان کرد: بدون شک موزه جیرفت در کنار محوطه‌ های تاریخی و باستانی جیرفت نقش بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

فعالی با اشاره به اینکه موزه مذکور در ۱۰ طبقه و با زیربنایی حدود ۱۴ هزار متر مربع و براساس آخرین استانداردهای روز با اسکلت بتن آرمه در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: در موزه جیرفت علاوه بر سالن‌ های نمایش اشیا، تمامی فضاهای جانبی موزه شامل سالن آمفی تئاتر؛ مخازن امن نگهداری اشیای تاریخی، آزمایشگاه، فضاهای اداری، کتابخانه و … ساخته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha