احداث بازارچه دائمی و خانه های خلاق صنایع دستی در استان کرمان

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان با اشاره به طرح توسعه صنایع‌ دستی در استان کرمان گفت: در راستای این طرح ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت بازارچه فروش این محصولات در شهرهای ملی صنایع دستی استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی با اشاره به اینکه طرح مذکور جزء مصوبات سفر ریاست جمهور به استان کرمان بوده است، گفت: این بازارچه‌ ها در شهرهای کرمان، راور، راین، شهربابک و قلعه‌ گنج ساخته خواهند شد.


وی در ادامه از مرمت، بازسازی، تکمیل و تجهیز خانه تاریخی اوشیدری کرمان به عنوان بازارچه دائمی صنایع‌ دستی که جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری بود خبر داد و افزود: برای این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.


مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، تصریح کرد: از محل همین اعتبارات ۱۰۰ میلیارد ریال جهت ایجاد و تکمیل خانه‌ های خلاق صنایع‌ دستی این استان اختصاص یافت که شهرستان‌ های کرمان، بم، بردسیر، سیرجان و کهنوج مشمول این طرح می‌ شوند.


فعالی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سفر ریاست جمهوری به کرمان ۳۵۰۰میلیارد ریال در حوزه توسعه زیرساخت‌ های سه حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اختصاص یافته است و این در حالیست که در سفر دوره‌ های قبلی ریاست جهموری به کرمان هیچ مصوبه‌ ای پیشنهاد نشده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha