افتتاح مرکز خونگیری سیار در شهرستان شهربابک

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان در سفر خود به مناسبت هفته دولت به شهرستان شهربابک، پایگاه خونگیری سیار انتقال خون شهرستان شهربابک را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر ایرج شکوهی با بیان اینکه در استان کرمان هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی و هموفیلی داریم، گفت: هر بیمار تالاسمی و هموفیلی در هر ماه حداقل دو بار باید خون بگیرد و در غیر این صورت محکوم به مرگ است.

وی افزود: در همین راستا و به مناسبت هفته دولت، مرکز سیاری سازمان انتقال خون استان کرمان در شهرستان شهربابک با زیر بنای ۲۵۰ متر مربع افتتاح شد.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان؛ با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۸۲ هزار عمل جراحی در استان داشتیم، بیان کرد: در سال گذشته، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ عمل جراحی در شهرستان شهربابک انجام شده، که قاعدتا برای هر بیماری که تحت عمل جراحی قرار می گیرد، باید فرآورده های خونی مصرف شود

دکتر شکوهی با بیان اینکه آمار بالای تصادف یکی از ویژگی های منحصر به فرد استان کرمان، به ویژه شهربابک که در مسیر جاده ترانزیتی واقع است، تصریح کرد: آمار مصدومین ترافیکی که در سال ۱۴۰۰ به بیمارستان ولیعصر شهربابک مراجعه کردند، بیش از هزار و ۱۰۰ نفر می باشد که به خون نیاز داشته اند.

وی پهناور بودن استان کرمان با بیش از هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع را یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد استان کرمان دانست و گفت: استان کرمان ۳ میلیون نفر جمعیت و ۴۲ موسسه درمانی که باید بیماران نیازمند به خون در آن بستری شوند و خونگیری کنند و این خون از طریق اهدای خون تامین می شود.

مدیر سازمان انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه با اهدای یک واحد خون جان سه نفر نجات پیدا می کند، خاطرنشان کرد: خون یک مایه حیاتی است که علی رغم همه پیشرفت های پزشکی تا کنون علم پزشکی موفق به جایگزین خون نشده است.

شکوهی یادآور شد: در روایات اسلامی بهترین مردم کسی است که به دیگران نفع برساند و در همین راستا اهدای خون کاری بسیار پسندیده محسوب می شود.

وی بیان کرد: مردم شهربابک همیشه و در همه ادوار برای امداد و کمک رسانی در صحنه بوده اند، به طوری که جمعه گذشته و با استقرار موقت پایگاه خون طی چند ساعت بالغ بر ۱۶۰ نفر مراجعه کننده داشتیم، که از ۱۲۵ نفر خون گرفته شده و این آمار بالایی است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به فواید اهدای خون به فرد اهدا کننده، اظهار داشت: چکاپ بدن، رقیق شدن خون، ابتلای کمتر به سرطان، کاهش چربی خون و... از جمله فواید اهدای خون به فرد اهدا کننده می باشد.

دکتر شکوهی افزود: افتتاح مرکز سیاری سازمان انتقال خون شهرستان شهربابک اقدام بسیار خوبی است که با پیگیری های فرمانداری و هلال احمر و با مدیران مجتمع مس انجام می شود، و تیم سیاری هفته ای یکبار در شهربابک حاضر خواهد شد و نسبت به خونگیری اقدام می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری هایی که انجام خواهیم داد شاید بتوانیم برای شهربابک پایگاه ثابت خونگیری را راه اندازی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha