نیاز مبرم استان کرمان به گروه خونی o منفی در کرمان

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان از کمبود ذخیره گروه خونی o منفی و نیاز مبرم به آن در این استان خبر داد و از هم استانی ها درخواست کرد: از همه آحاد مردم استان به ویژه دارندگان گروه خونی o منفی دعوت می‌ شود؛ تا با مراجعه به مراکز اهدای خون سراسر استان یاریگر بیماران نیازمند به خون باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر ایرج شکوهی گفت: خون یک ماده حیاتی است و تاکنون جایگزینی برای آن پیدا نشده و علاوه بر مصدومان حوادث رانندگی، بیمارانی که اعمال جراحی دارند، مادران در حین زایمان و بیماران سرطانی از نیازمندان به خون هستند.

وی با بیان اینکه بیماران تالاسمی از مصرف‌ کنندگان همیشگی خون هستند، تصریح کرد: میزان خونی که توسط اهدا کنندگان اهدا می‌ شود، حجم کمی از خون بدن است که بعد از ۲۴ ساعت جبران می‌ شود.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان افزود: با توجه به استقبال خوب هم‌ استانی‌ های کرمانی از پویش نذر خون با شعار "اهدای خون فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" که از اول ماه محرم آغاز شده، تصریح کرد: ذخیره خون استان در حد مطلوب است، اما مشخصا در تامین گروه خونی o منفی نیاز بیشتری وجود دارد.

دکتر شکوهی یادآور شد: با توجه به این‌ که این پویش تا پایان ماه صفر ادامه دارد، از همه آحاد مردم استان به ویژه دارندگان گروه خونی o منفی دعوت می‌ شود؛ تا با مراجعه به مراکز اهدای خون سراسر استان یاریگر بیماران نیازمند به خون باشند.

وی تصریح کرد: میزان ذخیره گروه خونی o منفی در حال حاضر بحرانی است که در راستای افزایش آن فراخوان‌های تلفنی و تبلیغات در حال انجام است و نیازمند مراجعه اهداکنندگان خون هستیم.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سفرها در ماه شهریور و نیاز مراکز درمانی و مصرف‌ کنندگان مستمر به خون و فرآورده‌ های خونی، امیدواریم مردم نوع‌ دوست کرمان بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌ های خونی را از یاد نبرند و به خصوص دارندگان گروه خونی o منفی هرچه سریع‌ تر به پایگاه‌ های اهدای خون در شهرستان‌ های کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha