رشد ۷۲ درصدی جابجایی مسافران از خطوط ریلی در استان کرمان

مدیر کل راه آهن استان کرمان با اشاره به رشد جابجایی مسافر در این استان از طریق خطوط ریلی، گفت: در پنج ماهه نخست امسال در حوزه باربری بالغ بر ۷۰۰ هزار تن بار جابجا کردیم و با عبور از پیک کرونا نیز در حوزه جابجایی مسافر رشد ۷۲ درصدی در استان داشتیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجید ارجونی با بیان اینکه خطوط ریلی استان کرمان سابقه بالای ۵۰ سال دارد، گفت: البته در ۱۰ سال گذشته نزدیک به ۸۰ کیلومتر از خطوط ریلی استان به صورت ۱۰ و یا ۱۵ کیلومتر بازسازی شده است، اما این اقدام کار بزرگ و ارزشمندی است.

وی با اشاره به اتفاق خیلی خوبی که در سفر ریاست جمهور و هیئت دولت به استان کرمان اتفاق افتاد، گفت: از محل اعتبارات راه و شهرسازی، مبلغ خوبی برای ادامه مسیر تا زرند به ما اختصاص داده شد.

مدیر کل راه آهن استان کرمان، با اشاره به اینکه امسال ۴۵ کیلومتر از سمت سیریز به سمت زرند با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان بازسازی می‌ شود، افزود: تامین ریل از سمت خود راه آهن بوده و اگر بخواهیم هزینه تامین ریل را هم محاسبه کنیم، بالغ ۹۰۰ میلیارد تومان در این حوزه هزینه خواهد شد.

ارجونی ابراز امیدواری از اینکه با این بازسازی سرعت قطارهای ما از ۶۰ کیلومتر در ساعت به ۱۲۰ کیلومتر افزایش می یابد، ادامه داد: راه محوری ما به ۲۲.۵ رسیده و ایمنی ما هم تضمین می‌ شود تا قطارهای ما بتوانند با سرعت بیشتری حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بارگیری اتفاقات خوبی در استان کرمان افتاد، افزود: کارخانجات و معادن زیادی داریم که بیشترین ارتباط و حمل بار را با آنها داریم که در پنج ماهه نخست امسال ۴ درصد رشد بار را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم که چیزی بالغ بر ۷۰۰ هزار تن بار جابه‌جا کردیم.

مدیر کل راه آهن استان کرمان، با بیان اینکه در حوزه جابه‌جایی مسافر هم با گذر از پیک کرونا ۷۲ درصد رشد داشتیم، اضافه کرد: بهره‌ برداری از ساختمان جدید ایستگاه باری جلال آباد از دیگر اقداماتی بود که با اعتبار ۳ میلیارد تومان و با ۴۵۰ متر مربع زیربنا انجام شد.

ارجونی بیان کرد: در حوزه راه آهن منطقه کرمان ۷ نمازخانه داریم که این نمازخانه‌ ها به صورت ۲۴ ساعت باید آمادگی داشته باشند که قطارهایی که در این مسیر تردد دارند چه مسافری و باری پذیرای مسافران باشند که چیزی بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان هزینه بهسازی این نمازخانه‌ ها شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت ریلی هم سال قبل دو ساختمان کلانتری پلیس یکی در بم و یکی هم در زرند برای امنیت ریلی ساخته شد، تصریح کرد: همچنین طرح استقرار پایگاه اورژانس با زیر بنای ۱۲۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شد و پیش‌ بینی می‌ شود در مدت یکسال به بهره‌ برداری برسد.

مدیر کل راه آهن استان کرمان با بیان اینکه راه آهن یکی از امن‌ ترین و ایمن‌ ترین خطوط ریلی در دنیاست و همکاران ما ۲۴ ساعته تلاش می‌ کنند که اتفاق خاصی برای مسافران نیفتد، افزود: خوشبختانه در سال جاری در تمامی مسیرهای ریلی استان کرمان هیچ سانحه‌ ای را نداشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha