یکی از راه‌ های تأمین نیاز صنایع چوب کشور، توسعه زراعت چوب است

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، گفت: یکی از راه‌ های تأمین نیاز صنایع چوب کشور، توسعه زراعت چوب است و استفاده از پساب‌ های صنعتی می‌ تواند نقش مهمی در افزایش سطح زیر کشت گونه‌ های سریع‌ الرشد باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر عباسعلی نوبخت در حاشیه بازدید از طرح ۱۳۰ هکتاری زراعت چوب در استان کرمان، گفت: طرح زراعت چوب در کشور طی دو سال گذشته آغاز و اکنون این میزان به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

وی افزود: تامین مواد اولیه صنایع چوب، حفظ منابع آبی، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه فضای سبز و درآمدزایی مهمترین اهداف اجرای این طرح در کشور است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰، به میزان ۱۹ هزار هکتار تعهد برای ایجاد مزارع توسعه زراعت چوب اجرایی شده است و در سال ۱۴۰۱ هم این تعهدات به میزان ۲۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

دکتر عباسعلی نوبخت در این بازدید گفت: در راستای دستور وزیر جهاد کشاورزی برای کاشت یک میلیارد نهال طی چهار سال آینده، یکی از برنامه‌ های سازمان منابع‌ طبیعی برای تحقق این هدف، توسعه زراعت چوب در کشور است.


وی با بیان اینکه یکی از راه‌ های تأمین نیاز صنایع چوب کشور، توسعه زراعت چوب است، تأکید کرد: استفاده از پساب‌ های صنعتی می‌ تواند نقش مهمی در افزایش سطح زیر کشت گونه‌ های سریع‌ الرشد باشد.

شایان ذکر است؛ طرح محوری زراعت چوب ۱۳۰ هکتاری با استفاده از پساب صنعتی و کاشت گونه اکالیپتوس توسط یکی از شرکت‌ های بخش خصوصی در شهرستان کرمان اجرایی شده است، که این طرح علاوه بر اشتغالزایی و توجیه اقتصادی، دارای مزایایی نظیر توسعه فضای سبز، استفاده بهینه از منابع‌ آب و خاک، کاهش مشکل ریزگردها و جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha