فرهنگ دفاع مقدس، یک فرهنگ عاشورایی است

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور و فرمانده اسبق سپاه ثارالله استان کرمان، در جمع مردم پسوجان، گفت: فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس در حقیقت فرهنگ عاشورایی بود و جنگ ما را با مولفه های متفاوت به یک گنج و یک نقطه طلایی در تاریخ ایران اسلامی رقم زد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در بیست و پنجمین یادواره ۳۲ شهید منطقه پسوجان از توابع بخش پاریز شهرستان سیرجان، ضمن تسلیت رحلت جان گداز پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، گفت: چهل و دومین سالگرد پر افتخار هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم و درود میفرستیم به روح بلند و ملکوتی امام خمینی(ره) و شهدایی که خلق کننده این حماسه جاوید و ماندگار شدند.

وی با بیان اینکه مجلس شهیدان مجلس ختم نیست، اذعان کرد: مجلس شهیدان در حقیقت مجلس فتوحات نظام اسلامی است، شهیدان ما برای بقای دین خدا و برای حفظ کرامت انسانی، حفظ انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت عرضی و برای حفظ شأن و منزلت ناموس ایرانی همه وجودشان که جان و آبرویشان بود را تقدیم دین خدا کردند.

فرمانده پیشین سپاه ثارالله استان کرمان، بیان کرد: ملت ایران جنگ نابرابر را تبدیل به دفاع مقدس کرده و آن را جاوید و مقدس ساختند، فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس در حقیقت فرهنگ عاشورایی بود و جنگ ما را با مولفه های متفاوت به یک گنج و یک نقطه طلایی در تاریخ ایران اسلامی رقم زد و برگ برنده عاشورایی دیگری برای ملت ما به ارمغان آورد.

سردار معروفی، اظهار کرد: واقعیت های دفاع مقدس را باید به جوانان و نوجوانان بازگو کنیم. جوانان دختران و پسران باید بدانند که ۱۸۸ هزار انسان مومن و قهرمان را تقدیم کردیم اما دامان ناموس ایرانی را حفظ کردیم؛ همین یک‌ خروجی برای ملت مومن و برای بچه های حاج قاسم کفایت می کند و تاریخ بعد از ما قضاوت خواهد کرد که ما ناموس پرستیم و آن را از گودال قتلگاه یاد گرفتیم.

وی بیان کرد: همه دشمنان انقلاب و بدخواهان بدانند؛ که عاشورا خط قرمز ماست و ما به هیچ عنوان در حوزه اهانت دشمن به مقدساتمان کوتاه نمی آییم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی زمانی که جنایت استکبار را در تعرض به ناموس اهل بیت(ع) و مسلمین دید، کمر همت را بست و از سرزمین های مختلف نیروها را بسیج کرد و از ناموس امیرالمومنین(ع) دفاع کرد.

سردار حسین معروفی گفت: زمانی که داعشی ها به ناموس ایزدی ها تعرض کردند، حاج قاسم در اربیل نگذاشت دست نحس آنها به سرزمین پاک ما برسد و به همراه مدافعین حرم ناموس ما را حفظ کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha