تربیت یکهزار و ۲۰۰ راوی در مکتب شهید سلیمانی /این مکتب ادامه مکتب عاشوراست

معاون هماهنگ‌ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه تربیت یک‌هزار و ۲۰۰ راوی و ایجاد شبکه بزرگ روایتگری مکتب شهید سلیمانی در دستور کار است، گفت: ابتدا باید شخصیت حاج قاسم را بشناسیم تا بتوانیم شبکه‌ سازی و جریان‌ سازی مکتب را ساری و جاری کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار «حسین معروفی» امروز چهارشنبه در آیین افتتاحیه دوره «راویان مکتب شهید سلیمانی» که در دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک ماهان برگزار شد، اظهار داشت: تربیت یک‌ هزار و ۲۰۰ راوی و ایجاد شبکه بزرگ روایتگری برای تکثیر و تولید شهید سلیمانی و اندیشه زیبای ایشان که جهان اسلام و انقلاب اسلامی به آن نیاز دارد، در دستور کار است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم ارادت ما به اهل‌ بیت(ع) را بالا برد، اظهار کرد: اگر بخواهیم این سرباز اهل‌ بیت(ع) را به جامعه معرفی کنیم، ابتدا باید شخصیت ایشان را به زیبایی بشناسیم تا بتوانیم شبکه‌ سازی و جریان‌ سازی مکتب را در جامعه ساری و جاری کنیم.

معاون هماهنگ‌ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه به معرفی شخصیت شهید سلیمانی پرداخت و با بیان اینکه پنج گذشت در وجود حاج قاسم نهادینه شده بود، افزود: گذشت از گناه (طهارت جسمی و روحی)، گذشت از مال، گذشت از آبرو برای دین خدا، گذشت از عزیزان و گذشت از جان از ویژگی‌ های شهید سلیمانی بود.

وی، مکتب شهید سلیمانی را ادامه مکتب اهل‌ بیت(ع) و عاشورا دانست و اظهار کرد: حاج قاسم عمل‌ گرای مکتب وحی بود و آنچه که امامین انقلاب ترسیم کرده‌ اند، را در کشور و جهان اسلام عملیاتی و در گام دوم، برای ظهور بسترسازی کرد، که نمود آن در اربعین مشخص است، لذا جبهه کفر نتوانست این فضا را تحمل کند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج با بیان اینکه دنیای کفر از اسلام اهل‌ بیتی می‌ ترسد، تصریح کرد: برای عملیاتی کردن فرمایش رهبر معظم انقلاب و مکتب شهید سلیمانی، در سال ۱۳۹۸ یک مثلث با سه ضلع اندیشه، فرصت و مردم ایجاد شد.

سردار معروفی، با تأکید بر اینکه ما به دنبال ترویج اندیشه و تولید انسان در تراز مکتب سلیمانی هستیم نه یک فرمانده، ادامه داد: اگر این اندیشه در موضوعات و عرصه‌ های مختلف نهادینه شود انسان در تراز انقلاب تولید می‌ شود و جنسیت ندارد، مثلث دوم فرصت است و باید از این فرصت پیش آمده استفاده کرد.

وی تأکید کرد: مردم اصل هستند و انقلاب با مردم تعریف می‌ شود، لذا باید توجه کرد مردم را از حاج قاسم جدا نکرد. مردمی بودن و مردمی کردن مکتب و مراقبت کردن از این ویژگی باید مورد توجه باشد.

معاون هماهنگ‌ کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه ۳۰ نظام برای شهید سلیمانی تعریف شده که نظام ولایی، نظام مدیریتی، نظام اعتقادی و نظام وحدت از جمله آنها است، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی اعتقاد داشت هر کس به اندازه یک نخ به نظام وصل است، او را با ریسمان به نظام وصل کنید، تا هزینه برای نظام ایجاد نشود.

سردار معروفی، در پایان به بیان خاطره‌ای از شهید سلیمانی پرداخت و خاطرنشان کرد: وصیت نامه شهید سلیمانی به واسطه شناخت دقیق او از جهان است. او خود را وقف انقلاب کرد و کسی که خود را وقف کند به دنبال مقام و منصب نیست، بلکه مجاهدت می‌ کند. شهید سلیمانی ثابت کرد می‌ توان فرمانده سخت نظامی و در عین حال عارف الهی بود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha