تسهیل اشتغال مددجویان بهزیستی با ایجاد پردیس کار آفرینی و توانمندسازی

مشاور عالی رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر خود به استان کرمان؛ گفت: طرح کار آفرینی مددجویان بهزیستی می تواند یک مرکز نوع آوری، یک مرکز رشد و یک کارخانه داشته باشد و در قالب پردیس ذکر شده نقش اصلی را در توانمندسازی جامعه هدف ایفا نماید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ غلامرضا فروغی نعمت اللهی در جلسه ای که با مدیر کل بهزیستی استان کرمان و سایر مدیران این سازمان برگزار شد، به ارائه توضیحات لازم پیرامون روند فعالیت پردیس توانمند سازی در کرمان و برنامه ها وطرح های طراحی شده توسط کارشناسان و مربیان این مجموعه پرداخت و گفت: پردیس توانمندسازی به منظور دست یابی جامعه هدف بهزیستی به توان رقابت و تثبیت حضور خود در حوزه کسب و کار فعالیت می کند و این طرح کار آفرینی می تواند یک مرکز نوع آوری، یک مرکز رشد و یک کارخانه داشته باشد و در قالب پردیس ذکر شده نقش اصلی را در توانمندسازی جامعه هدف ایفا نماید .

وی افزود: باید برای راه اندازی یک کسب و کار با توجه به توانمندی های بومی منطقه ای و پتانسیل نیروی کار را در نظر گرفت و با برند سازی بتوان محصول نهایی را به همه جهان عرضه کرد. و مطمئن باشید که تولیدات جامعه هدف کرمان قابلیت برندسازی و عرضه را دارد .

مشاور ارشد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تجربه کشورهای مختلف جهان در ایجاد اشتغال پایدار، خلاء وجود بازارچه و نمایشگاه دائمی محصولات و تولیدات جامعه هدف بهزیستی کرمان را بسیار حیاتی عنوان کرد و اذعان داشت: در کنار ایجاد پردیس توانمند سازی بخشی اساسی را باید به نمایشگاه و فروشگاه دائمی محصولات و تولیدات مددجویی اختصاص دهیم.

فروغی نعمت اللهی ضمن تشریح عملکرد مرکز نوآوری و لزوم ایجاد آن؛ اظهار داشت: مرکز نوع آوری یعنی در حوزه معلولین، فرزندان و زنان سرپرست خانوار یک شتاب دهنده ایجاد نموده و در خصوص بازاریابی، بازارسازی و ایجاد غرفه، آموزش گیرندگان را وارد چرخه تولید کنیم.

وی تصریح کرد : همدلی، هماهنگی و همراهی راه گذر از این پیچ تاریخی است و و باید برای آینده ای درخشان گام برداریم.

دکتر علیرضا وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز در این جلسه که با حضور غلامرضا فروغی نعمت اللهی مشاور ارشد رییس سازمان بهزیستی کشور همراه بود، در سخنانی با اشاره به سیاست کلی و برنامه ریزی شده بهزیستی مبنی بر توانمندسازی پایدار جامعه هدف، عنوان داشت: مجموعه بهزیستی در اجرای درست و اثر گذار این سیاست ارزشمند با تنگناها و موانعی روبرو است، که رفع این موانع و پیشبرد موثر برنامه ریزی های انجام شده در این راستا منوط به استفاده از توان گسترده وموثر شرکای اجتماعی و تشکل های مردم نهاد فعال در این حوزه خواهد بود .

وی افزود: با توجه به گستردگی و پیچیدگی های خاص بازار کسب و کار آشنا شدن با بازار کار وفروش محصولات بخش عمده ای از روند حرفه آموزی و ارتقاء مهارت های لازم را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان، خاطر نشان کرد: از این رو ورود شخص ریاست سازمان به این موضوع و حمایت ایشان از مجموعه هایی همچون پردیس توانمند سازی فرصت و غنیمتی است تا با استفاده از ظرفیت این مجموعه مسیر جامعه هدف به سمت وسوی توانمند شدن و ارتقاء سطح زندگی با بهره از ظرفیت های استانی و محلی و حمایتهای بهزیستی و سایر مجموعه های اجرایی هموارتر و کوتاه تر شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: پردیس کار آفرینی و توانمند سازی مسیراشتغال مددجویان را تسهیل می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha