ظرفیت‌های گردشگری کویر خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد

استاندار خراسان جنوبی گفت: استان دارای ظرفیت های گردشگری فراوان به ویژه در بخش گردشگری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز در حاشیه برنامه های افتتاح و کلنگ زنی پروژه های گردشگری شهرستان سرایان ،گفت: گردشگری، ظرفیت بسیار خوبی برای هر منطقه و استان است اما علیرغم کارهای خوبی که در این زمینه انجام شده، هنوز نتوانسته ایم از فرصت‌های گردشگری استان به درستی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر نقش گردشگری در توسعه، تصریح کرد: به جهت اهمیت موضوع، بخشی از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان، به حوزه گردشگری اختصاص یافته است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد؛ تحقق این مصوبات به طور ویژه در دستور کار استان است.

وی با اشاره به پروژه هایی که در جریان این سفر افتتاح یا کلنگ زنی شد، خاطرنشان کرد: شهرستان سرایان به جهت این که تاریک‌ترین آسمان شب را دارد، مورد توجه علاقمندان رصد نجوم قرار گرفته است.

قناعت تأکید کرد: این آسمان تاریک، فرصت مناسبی است که باید مورد توجه قرار گیرد. وی با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته، گفت: از پروژه هایی که در برنامه های امروز امروز قرار داشت، مربوط به همین موضوع است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: کویر، ظرفیت بسیار خوبی است که باید از آن برای جلب و جذب گردشگر استفاده شود.

وی در بخش دیگری، باغات و مزارع استان را هم فرصتی برای جذب گردشگر عنوان کرده و اظهار داشت: برخی افراد تمایل دارند در فصل برداشت محصول در باغات و مزارع حضور پیدا کنند که باید شرایط را برای حضور این افراد فراهم کنیم.

قناعت متذکر شد: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و... باید برای استفاده از این فرصت ها از طریق جذب گردشگر و رونق اقتصادی استان برنامه ریزی کنند.

مراسم کلنگ زنی یک مجموعه گردشگری با حضور استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

این مجموعه در محور سرایان- آیسک احداث خواهد شد. احداث این مجموعه گردشگری زمینه اشتغال 12 نفر را فراهم می آورد.

حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه 120 میلیارد ریال خواهد بود. این پروژه با زیربنای 900 مترمربع، زمینه اقامت همزمان 80 نفر را فراهم می آورد.

این مجموعه گردشگری ظرفیت پذیرایی از 150 نفر را دارد. جمعی از مدیران ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان سرایان، مراسم کلنگ زنی این پروژه را همراهی کردند.

همزمان با سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان سرایان، یک باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی مورد بازدید قرار گرفت.

مراسمی با حضور استاندار و نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ، مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی رویال سرایان بازدید شد.

سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث این مجتمع بین راهی 60 میلیارد ریال هزینه کرده است.این مجتمع با زیربنای هزار و 100 مترمربع، زمینه اقامت 15 نفر و پذیرایی از 350 نفر را فراهم آورده است.اجرای این پروژه برای 12 نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha