نمایش ۵۰ میلیارد تومان اثر هنری استان کرمان در چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، از نمایش ۵۰ میلیارد تومان اثر هنری در چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی و پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری این استان از تاریخ ۵ تا ۹ آبان‌ ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی در جلسه کارگروه گردشگری استان کرمان که با حضور معاون عمرانی استانداری و دیگر اعضای این کارگروه برگزار شد، با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی و پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری این استان از تاریخ ۵ تا ۹ آبان‌ ماه سالجاری گفت: ۵۰ میلیارد تومان اثر هنری در نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی این استان به معرض نمایش گذاشته می‌ شود.

وی اظهار کرد: برنامه‌ ریزی لازم برای بهتر برگزار شدن این دو نمایشگاه‌ با همکاری دستگاه‌ های مرتبط، شرکت‌ ها و بنگاه های اقتصادی و گردشگری بزرگ استان‌ های تهران و کرمان انجام گرفته است و به زودی شاهد برگزاری نمایشگاه‌ هایی پرشور در حوزه گردشگری و صنایع‌ دستی این استان خواهیم بود.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان با اشاره به اینکه ۳ هزار مترمربع فضا برای برگزاری دو نمایشگاه مذکور در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: ۲ هزار متر مربع به حوزه صنایع‌ دستی و هزار متر مربع به حوزه گردشگری اختصاص داده شده است.

فعالی، بیان کرد: در پنجمین نمایشگاه سراسری گردشگری سه رویداد گردشگری سلامت، طبیعت‌ و خوراک برگزار می‌ شود، که به جذابیت نمایشگاه مذکور کمک زیادی می‌ کند.

وی، از حضور ۱۸۰ هنرمند صنایع‌ دستی از استان کرمان و دیگر استان‌ های کشور در چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی این استان خبر داد و گفت: با توجه به توسعه صنایع‌ دستی استان کرمان طی سال‌ های گذشته امسال ۹۰ غرفه برای هنرمندان داخل استان و ۹۰ غرفه دیگر برای هنرمندان خارج از استان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، ادامه داد: شاخص‌ ها برای انتخاب هنرمندان برای حضور در نمایشگاه صنایع‌ دستی آیتم های تجاری‌ سازی، کمیت و کیفیت، برندسازی، نشان ملی و تجارت الکترونیک آثار هنری هنرمندان بوده است.

فعالی تصریح کرد: تولید زنده رشته‌ های منسوخ‌ شده و بومی استان کرمان را نیز در حاشیه نمایشگاه صنایع‌ دستی خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha