همفکری برای ارتقای بهره‌وری در ارائه خدمات بشردوستانه/ گردهمایی مدیران هلال‌احمر آغاز شد

هم‌اکنون گردهمایی مدیران عامل استان‌ها و مدیران عالی ستادی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با هدف انتقال تجربه و هم‌اندیشی برای افزایش بهره‌وری در ارائه خدمات بشردوستانه در شهر مشهد آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ صبح امروز چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ مدیران عامل هلال احمر از تمامی استان‌های کشور در کنار معاونین ستادی، مدیران عالی رتبه کشوری و روسای سازمان‌های تابعه‌ی این جمعیت به مشهد آمدند تا گردهمایی ۲ روزه‌ای با هدف همفکری و انتقال تجربیات، امدادی، درمانی و ارائه خدمات بشردوستانه را آغاز کنند.

یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر پیش از آغاز آئین افتتاحیه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، این جمعیت را محور خدمت‌رسانی جهادی دانست و گفت: اقدامات هلال احمر در ایام همه‌گیری بیماری کرونا بر مردم و مسئولان نظام پوشیده نیست و امدادرسانی این جمعیت در سیل‌های سال گذشته و تابستان امسال، همچنین حضور به موقع در چند زلزله اخیر و همکاری در عملیات امداد و نجات حادثه فروریختن ساختمان متروپل در آبادان، نشان از حضور جهادی امدادگران سرخ و سفید پوش این جمعیت دارد.

او ادامه داد: در اربعین امسال نیز همراهی نیروهای هلال احمر از شهر مبدا زائران حسینی در سراسر ایران تا خاک عراق و شهرهای مقدس کربلا و نجف مایه دلگرمی زائران بود.

همچنین؛ موسوی سرپرست اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر گفت: این گردهمایی در حالی برگزار می‌شود که امسال جشن یکصد سالگی هلال احمر در ایران با حضور مهمانان داخلی و بین‌المللی برگزار شد و ضرورت سیاستگذاری تازه به پشتوانه تجارب گذشته برای آغاز دومین قرن از فعالیت این جمعیت، بیش از پیش احساس می‌شود.

موسوی افزود: افزایش هماهنگی مدیران ستادی با مدیران عامل استان‌ها و ایجاد وحدت عملکرد در حوزه‌های امدادی و درمانی در چارچوب سیاستگذاری‌های منطبق با نیازهای روز برای پاسخ بهتر به سوانح طبیعی و انسانی چشم‌انداز روشن‌تری از آینده را متصور می‌کند.

او تاکید کرد: برگزاری این گردهمایی با هدف هم‌اندیشی، هم‌افزایی تجربیات و بیان پیشنهادات جدید، فرآیند افزایش بهره‌وری برای ارائه خدمات بشردوستانه توسط جمعیت هلال‌احمر را تسریع می‌کند.

تا دقایقی دیگر دبیر کل جمعیت هلال احمر، نماینده ولی فقیه در این جمعیت و استاندار خراسانی رضوی سخنرانی‌های جداگانه‌ای خواهند داشت و پس از آن نشست‌های تخصصی آغاز خواهد شد.

پس از مراسم افتتاحیه، دکتر پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر به همراه افشین علیخانی مدیر کل بهداشت و درمان، پیمان پیشگاهی مدیرکل توانبخشی و حسین صدیقی مدیر دارو و تجهیزات پزشکی نخستین نشست هم اندیشی این گردهمایی را با مدیران عامل استان‌ها برگزار خواهند کرد.

در ادامه‌ی روز پیمان صابریان معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با همراهی نواب شمس‌پور مدیرکل آموزش‌های همگانی نشست مشابهی با مدیران عامل استان‌ها خواهند داشت.

عصر امروز نیز نشست هم‌اندیشی علی سرابی آسیابر معاون پشتیبانی و منابع انسانی و همکاران او و همچنین حوزه خزانه‌داری کل با مدیران عامل ستادی برگزار خواهد شد.

فردا پنجشنبه، دومین روز و ادامه این گردهمایی با حضور پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر از سر گرفته می‌شود و نشست‌های مشابهی با حضور مهدی ولی‌پور رئیس سازمان‌ امداد و نجات، وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان و محمد گلفشان رئیس سازمان جوانان این جمعیت برپا خواهد شد.

گفتنی‌است، عطا دورانی رئیس دفتر فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در تهران نیز عصر فردا با مدیران عامل استانی هلال احمر کشورمان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha