قانون و عدالت، مبنای اصلی رسیدگی به پرونده لیدرهای اغتشاشات اخیر

دادستان کل کشور در حاشیه سفر خود به استان کرمان و در گلزار شهدای این شهر، گفت: در رسیدگی به پرونده عناصر اصلی و لیدرهای جنایات اخیر از مرز قانون و عدالت خارج نخواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری پس از زیارت مزار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران، گفت: متاسفیم که برخی از هموطنان به ویژه جوانان در حوادث اخیر فریب خوردند و به دام دشمن گرفتار شدند.


وی ادامه داد: بسیاری از فریب خوردگان حوادث اخیر که شاید قدرت تجزیه و تحلیل نداشته اند و جنایت مهمی مرتکب نشده اند با کمترین قرار قضایی آزاد می شوند.


دادستان کل کشور، بیان کرد: تعداد زیادی از افرادی که مرتکب جرم خاصی نشده اند و تقصیر کمتری داشته اند، با تذکر، نصیحت و اخذ تعهد از خانواده ها آزاد شده اند.

دادستان کل کشور، ضمن تاکید بر این مطلب که با عناصر اصلی و لیدرها متناسب با جرایمی که مرتکب شده‌ اند، برخورد قانونی صورت می گیرد، اظهار کرد: اگر این افراد مرتکب قتل شده باشند و تقاصای قصاص از سوی خانواده مقتولان مطرح شود، قصاص خواهند شد و اگر محاربه صدق کند، برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد و اگر عناوین دیگری از جرائم وجود داشته باشد، متناسب با جرائم آنها برخورد خواهد شد.


حجت الاسلام منتظری، یادآور شد: با عناصری که موجب نا امنی برای مردم شده اند، متناسب با جرم انجام شده و بر مبنای مستندات موجود برخورد می شود.


وی؛ با تاکید بر این مطلب که مردم نباید فریب این حرکت‌ ها و مسائلی که دشمن طراحی و برنامه ریزی می کند را بخورند، خاطر نشان کرد: توده مردم فریب نخورده اند و فریب نخواهند خورد و همه باید مطمئن باشند، پشت اینها آمریکا، رژیم صهیونیستی، منافقین و سایر دشمنان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha