همراهی مردم و مسئولین تنها راه مبارزه با جنگ نرم

خطیب نماز جمعه کرمان، گفت: هدف دشمنان با جنگ فرهنگی این بود که ذهن و فکر را درگیر کنند و تمام چهره‌ های هدایت گر را کاری کنند تا صدایشان به جایی نرسد و مردم آگاه باشند؛ در این جنگ اولین راه مبارزه همراهی مردم و مسئولین است و در نهایت قرار گرفتن در خط رهبری است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته کرمان، با بیان اینکه بعضی کشورها با هدف دست درازی به استقلال جوامع اسلامی و کسب منافع خود در کشورهای مستقل اهدافشان را دنبال می کنند، گفت: یکی از بحث های مهمی که جهان اسلام از آغاز با آن مواجه است و هر روز در دنیای سیاست ممکن بوده مصادیق آن تفاوت پیدا کند، خصوصا در این یکی دو قرن اخیر، دست اندازی به استقلال کشورهاست که همواره غربی ها به دنبال آن بوده اند و یکی از کشورها و امت هایی که استقلالش همواره دست اندازی شده و مورد تهاجم قرار گرفته ایران و امت اسلام بوده است.

وی ضمن تسلیت شهادت شهید مصطفی خمینی، افزود: در یکی دو قرن اخیر دست اندازی غربی‌ ها و بدخواهان خصوصا آمریکا و انگلیس به کشور ما بسیار بیشتر شده است.


خطیب نماز جمعه کرمان، با بیان اینکه غربی ها در جهان اسلام ۲ هدف را تعقیب می کنند، تصریح کرد: یکی از این هدف ها مخدوش کردن استقلال جامعه اسلامی و هدف دوم تعقیب منافع خود در کشورهای مستقل است. غربی‌ها و آمریکا دنبال مخدوش کردن استقلال کشور ما و اینکه منافع خودشان را در کشورهای مستقل دنبال می‌کنند و کشور ما در دو قرن اخیر از این دخالت ها مصون نبوده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، ادامه داد: کشور ما در تاریخ معاصر از این ۲ خطر مصون نمانده است و حضرت امام(ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره سعی داشتند مردم را نسبت به این ۲ خطر آگاه کنند. بعد از پیروزی انقلاب حضرت امام(ره) مردم را متحد کرد و دولت را در کنار مردم قرار دادند، تا با این ۲ خطر بزرگ که همواره از سوی غربی ها علیه استقلال کشورمان بود مقابله کنند.


وی با اشاره به اینکه نمونه یکی از این خطرات قبل از انقلاب جریان کاپیتولاسیون بود، اظهار کرد: قبل از انقلاب حکومت طاغوت این موضوع کاپیتولاسیون را پذیرفته بود، اما حضرت امام خمینی(ره) تمام سعی و تلاششان بر این بود که مردم، نخبگان، علما و جامعه دانشگاهی را آگاه کنند تا این حقارت را نپذیرند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه امام خمینی راجع به کاپیتولاسیون به مردم و علما و دانشگاهیان هشدار داد و آن‌ ها را متوجه این موضوع کرد، یادآ<ر شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) مردم و دولت را در کنار هم قرار دادند تا از این خطرات نجات پیدا کنند.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، اشاره کرد: محور اصلی درگیری ما با آمریکایی ها این بحث است که منافع خود را در کشور ما تعقیب نکنند و قرار نیست کشور ما نفع به آنها برساند؛ اگر نفعی هم بخواهد باشد این نفع باید دوطرفه باشد.

وی ابراز کرد: کشور ما که قرار نیست به آن‌ ها نفع برساند و اگر هم نفعی باشد دو طرفه است و آن‌ ها سر این موضوع با انقلاب ما مشکل دارند و در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی جنگ نیابتی در کشور ما راه انداختند که ما سقوط کنیم، تا به هدف هایشان برسند و ده روزه کشور ما را فتح کنند.


خطیب جمعه کرمان؛ با اشاره به اینکه دشمنان نقشه های فراوان می کشند و طرح های زیادی دارند که انقلاب را زمین‌ گیر کنند, خاطرنشان کرد: اولین اقدام این دشمنان جنگ علیه کشور ما بود، اما وقتی وارد جنگ شدند دیدند جنگ طولانی شد و از طرفی در دل تهدید جنگ، فرصت هایی برای نظام اسلامی به دست آمد.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، ادامه داد: در دل جنگ، فراوان جوانانی تربیت شدند که هر کدامشان یک امت هستند و دشمنان این را نمی‌ خواستند؛ همچنین در این جنگ دستاوردهایی برای ملت ما اتفاق افتاد که برای آنها خوشایند نبود.

وی گفت: وقتی جنگ طولانی شد و در دل جنگ قرماندهانی پا به عرصه گذاشتند که می‌ توانستند هر کدام کشوری را در جهان مدیریت کنند.


نماینده ولی فقیه در استان کرمان، با اشاره به اینکه حمله بعدی دشمنان علیه کشور ما بحث اقتصادی بود گفت: آنها جنگ اقتصادی تمام عیار علیه این نظام اسلامی کلید زدند و تحریم های کمرشکن بی‌رحمانه راه انداختند و تلاش کردند در کنار تحریم ها ما را منزوی کنند تا با هیچ کشوری نتوانیم مراوده داشته باشیم.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، با اشاره به اینکه در مجموع جمهوری اسلامی جوری عمل کرد که دشمنان در تحریم اقتصادی به نتایج خود نرسیدند، اظهار داشت: مخصوصا در دولتی که جدید از مردم رای گرفته، آنها هیچ امیدی که این دولت کم کاری کند ندارند، لذا وقتی این حربه نتیجه نداد سراغ حربه دیگر رفتند و جنگ های نرم و فرهنگی علیه جمهوری اسلامی راه انداختند.

وی، تصریح کرد: دشمنان در این جنگ فرهنگی تلاش می کنند، دو دستور اساسی را دامن بزنند؛ که اولین دستور این است که هجمه علیه مسئولان نظام راه بیاندازند و در دستور دوم نیز کاری کنند تا نشان دهند کسانی که هدایتگر هستند دلسوز جامعه نیستند و با غوغا سازی هر دروغی را علیه آنان پخش کنند.

امام جمعه کرمان، بیان کرد: در مبارزه با این جنگ فرهنگی که گوشه هایی از آن را در فتنه های اخیر دیدیم، همدلی و همراهی مردم و مسئولان اولین مورد مهم است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، افزود: نکته دوم بصیرت و همراهی است باید با آگاهی جدی کار کنیم، تقویت گفتمان مقاومت در حوزه‌ های مختلف است که با این کار می‌ توان دشمن را شکست داد.


وی، همچنین اظهار داشت: بصیرت، آگاهی، علم لازم و تحلیل درست از هر خبر و جریان سازی در جنگ فرهنگی لازم است و باید به دروغ هایی که ممکن است گفته شده باشد توجه کنیم که این مهم نیازمند بصیرت و آگاهی است و آنچه امروز به آن نیازمند هستیم آماده کردن ذهن نسل های جدید نسبت به انقلاب و وقایع کشور است.

امام جمعه کرمان، در ادامه سخنانش اظهار کرد: در دولت جدید این حربه‌ها بیشتر شد و به سراغ جنگ‌ های نرم و فرهنگی رفتند، که ما باید ذهن نسل‌ ها را با خود همراه کنیم و این جنگ خطرناکی است که ذهن آدم‌ ها را عوض کرده واجازه نمی دهند صدای مسئولین به مردم برسد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، خاطر نشان کرد: هدف دشمنان با جنگ فرهنگی این بود که ذهن و فکر را درگیر کنند و تمام چهره‌ های هدایت گر را کاری کنند تا صدایشان به جایی نرسد، هجمه علیه مسیولین نظام از همین جاست.


وی افزود: امام بسیار تلاش کرد تا همه مردم، علما و روحانیت آگاه شوند تا این حقارت را نپزیرید و در مقابلش بایستیند و بعد از پیروزی انقلاب امام مردم را بار دیگر متحد میکند و دولت و دولت مردان را در کنارمردم قرار میدهد تا در مقابل امریکا بایستند.


نماینده ولی فقیه در استان کرمان، اشاره‌ ای به اولین طرح غربی‌ ها که جنگ علیه کشور بود، داشت و افزود: آن‌ ها غافل از آن بودند که با اجرایی کردن جنگ چهره‌ هایی پا به میدان گذاشتتند که هر کدام به تنهایی می‌ توانند کشوری را اداره کنند و در واقع جنگ دستاوردهایی برای کشورهای مورد تهاجم داشت که برای آن‌ ها خوشایند نبود.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، گفت: آن‌ ها بسیار تلاش کردند تا ما را به وسیله این تحریم‌ ها منزوی کنند تا با هیچ کشوری مراوده نداشته باشیم، هر چند بعضی کشورها متاسفانه خوب عمل نکردند، اما آنچه آن‌ ها دنبالش بودند محقق نشد.


وی اظهار داشت: طرح و سیاست دوم دشمنان این بود که کسانی که هدایت گرند، تلاش کنند که هر دروغی را نسبت به مسئولین را می شود انتشار دهند و میدان خودشان را مدیریت کنند.


نماینده ولی فقیه در خاتمه خاطر نشان کرد: خواهران و براداران آگاه باشند؛ در این جنگ اولین راه مبارزه همراهی مردم و مسئولین است و در نهایت قرار گرفتن در خط رهبری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha