کلنگ ساخت پارک آموزشی ویژه دانش آموزان نابینا در کرمان به زمین زده شد

شهردار کرمان، از آغاز عملیات اجرایی ساخت پارک آموزشی(شهرک تحرک و جهت‌ یابی) ویژه دانش‌ آموزان نابینای کرمان در مرکز آموزشی نابینایان«شهید عرب‌ نژاد» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سعید شعرباف در مراسم کلنگ‌ زنی پارک آموزشی ویژه دانش‌ آموزان نابینا که با حضور مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان برگزار شد، پیگیری برای ایجاد پارک آموزشی در مجموعه آموزشی«شهید عرب‌ نژاد» را کاری بزرگ دانست و گفت: امیدوارم بتوانیم در حد وظایف و اختیارات خود، بخشی از کار را برعهده بگیریم و در صورت فراهم‌شدن شرایط لازم، قصد داریم چنین مواردی را در مدارس دیگر نیز پیگیری کنیم.

وی تأکید کرد: پیشنهاداتی را که به‌ طور مستقیم برعهده شهردار است، انجام خواهم داد و موارد دیگری را هم که مستلزم مطرح‌ شدن در صحن علنی شورای شهر است، پیگیری خواهم کرد.

شهردار کرمان، حضور «مهدی‌ زاده»، عضو هیأت‌ مدیره انجمن نابینایان استان کرمان، را به‌ عنوان مشاور شهردار در امور افراد دارای معلولیت، مزیتی برای پیشبرد امور مربوط در زمینه افراد دارای معلولیت دانست و ادامه داد: با توجه به درخواست ایشان در خصوص تهیه و تأمین کتاب قرآن با خط بریل، مختص دانش‌ آموزان نابینای مدرسه استثنایی، تا حد ممکن کمک خواهیم کرد.

شعرباف، در مورد تأمین سرویس برای مدارس استثنایی شهر کرمان، گفت: با این پیشنهاد موافق هستیم، اما برای تأیید این موضوع باید تصمیم شورای اسلامی شهر را مدنظر قرار دهیم و کار را مرحله‌ به‌ مرحله پیش ببریم.

وی در مورد طراحی مدل شهری پارک شهروندی مختص دانش‌ آموزان نابینا که توسط طراح تشریح و مورد بررسی قرار گرفت، افزود: لازم است طرح ارائه‌ شده، توسط کارشناسان شهرداری مورد بررسی قرار گیرد و سپس به سمت مرحله اجرا برود.

شهردار کرمان، بر لزوم مشخص‌ کردن پیمانکار با صلاحیت و باسابقه در این خصوص تأکید و اظهار کرد: شهرداری در این مجموعه کار فضاسازی، ایجاد فضای سبز و آماده‌ سازی معابر را انجام خواهد داد.

وی، خاطرنشان کرد: پارک آموزشی در این مجموعه، به‌ صورت مشارکتی توسط شهرداری و این مجموعه آموزشی ساخته می‌ شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان نیز، با بیان اینکه بخش زیادی از دانش‌آموزان نابینا، از مناطق محروم به این مجموعه می‌ آیند، گفت: به‌ دلیل پایین‌ بودن وضعیت اجتماعی و اقتصادی و نبود امکانات توانبخشی، اغلب خانواده‌ های بچه‌ های توان‌ یاب، در خصوص روش‌ های آموزش و پرورش و توانبخشی، آگاهی کافی ندارند و به‌ دلیل پراکندگی خانواده‌ ها و دوری مسافت، به‌ طور کامل از خدمات مشاوره‌ ای برخوردار نیستند.

محمود بنی‌ اسد دشتابی، با اشاره به اینکه بین ۷۰ تا ۱۱۰ نفر در این مجموعه آموزشی مشغول به تحصیل هستند، افزود: دانش‌ آموزان در کنار علم‌ آموزی، آموزش‌ های توانبخشی می‌ بینند و تعدادی از آن‌ ها نیز به سطح علمی خوبی رسیده‌ اند.

وی، بیان کرد: این بچه‌ ها به‌ علت نقص بینایی، فرصت تعاملات اجتماعی و آموزشی ندارند؛ بنابراین، نیاز است با ارائه آموزش‌ های شهروندی، به‌ عنوان شهروند موفق، زندگی کنند و زیر نظر مربیان، آموزش‌ های اجتماعی لازم را فرا بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha