هدیه زندگی به ۱۲ محکوم قتل عمد در کرمان

معاون توسعه حل اختلاف و معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در شش ماهه اول سالجاری، ۱۲ پرونده قتل عمد به همت شوراهای حل اختلاف ویژه زندان استان کرمان به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی تقی زاده با اشاره به اینکه عفو و بخشش از بالاترین فضایل اخلاقی است، گفت: از ابتدای سالجاری با همت و تلاش شعب زندان شوراهای حل اختلاف استان کرمان تعداد یک هزار ۴۱۶ فقره پرونده باصلح و سازش مختومه شده است.


وی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف علاوه بر وساطت در امر صلح و سازش در آزادی زندانی های استان هم نقش مهمی را ایفا کرده اند، افزود: خوشبختانه طی ۶ ماه گذشته، ۳۰۹ زندانی با مدد و کمک این نهاد، از زندان های استان آزاد و به جمع خانواده های خود بازگشته اند.


معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان؛ در خصوص پرونده های قتل که در شوراهای حل اختلاف استان مورد صلح و سازش قرار گرفته اند، خاطر نشان کرد: از پرونده های قتل که جهت عفو و گذشت به شعب زندان شورای حل اختلاف استان ارجاع گردیده، تعداد ۱۲ مورد در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ پس از اخذ رضایت اولیا دم منجر به آزادی زندانی شده است.


تقی زاده، اظهار کرد: میزان پرونده های وارده این شعب در پایان شهریور سال ۱۴۰۱تعداد ۲ هزار و ۶۱ فقره و میزان پرونده های مختومه این شعب نیز طی بازه زمانی ذکر شده ۲ هزار و ۱۰۹ فقره گزارش شده است.


وی؛ فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف را ایجاد صلح و سازش و کم کردن ورودی پرونده‌ ها به دستگاه قضایی برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری پرونده های وارده شعب شورای حل اختلاف استان ۱۱۰هزار و ۸۳۵ و پرونده های مختومه نیز ۱۰۹ هزار و ۹۴۸ فقره بوده است.


معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان، ابراز داشت: امسال از ۳۲ حوزه قضایی ۲۱۹ شعب از شوراهای حل اختلاف طی ۲ مرحله بازرسی بعمل آمده است.


تقی زاده، با اشاره به اینکه ۳۱۲ شعبه شورای حل اختلاف در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: ۱۰۱ شعبه صلحی، ۱۲۷ شعبه رایی، ۸۴ شعبه روستایی و ۴۴ شعبه اجرای احکام درحال رسیدگی به پرونده های شورای حل اختلاف می باشند./ اداره کل دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha