۲۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت رفع تصرف شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از رفع تصرف ۲۱۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان طی شش ماهه ابتدایی سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین سلامی با اشاره به رفع تصرف بیش از ۲۱۵ هکتار اراضی ملی شهرستان جیرفت طی شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، گفت: این اقدام در حوزه صیانت از اراضی مربوط به منابع طبیعی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، راهداری و ... بوده است.
وی در تشریح این خبر افزود: در حوزه صیانت از اراضی ملی در بخش منابع طبیعی، تعداد ۳۰ فقره دستور رفع تصرف و اعاده به وضع سابق صادر و میزان ۱۰۸ هکتار از اراضی ملی از تصرف افراد سود جو خارج شده و از تشکیل پرونده های حقوقی خلع ید و افزایش ورودی پرونده ها به محاکم جلوگیری گردیده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت، بیان کرد: در حوزه اداره کل راه و شهر سازی، تعداد ۲۸ مورد دستور رفع تصرف به میزان ۹۸ هکتار و ۱۵۹ متر مربع و به ارزش ریالی هزار میلیارد تومان صادر شده است.

سلامی؛ با بیان اینکه در حوزه جهاد کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز ۶ مورد دستور اعاده به وضع سابق به میزان ۸۰۰/۱۱ متر مربع صادر شده است، تصریح کرد: در این رابطه ضمن جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، از ورود ۶ پرونده به محاکم کیفری نیز جلوگیری شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه اداره کل راهداری ، تعداد ۹۱ مورد دستور قلع قمع و اعاده به وضع سابق صادر و میزان ۸۲ هزار متر مربع از حاشیه راه ها و جاده ها به ارزش ریالی چهار میلیارد تومان، آزاد سازی و از ورود ۹۱ پرونده به سیستم قضایی جلوگیری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha