دیار کریمان معطر به شمیم حضور شهید دانش آموز

صبح امروز ۹ آبان ماه، مردم دیار کریمان پیکر مطهر شهید دانش آمور"علی اصغر لری گوئینی" از شهدای حادثه تروریستی شیراز را در آغوش کشیدند و بر دستان خود از حسینیه ثارالله تا گلزار شهدای این شهر همراهی کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ پیکر مطهر شهید حادثه تروریستی عصر چهارشنبه حرم شاهچراغ(ع) در شیراز، صبح امروز مورخ دوشنبه ۹ آبان ماه میهمان کرمانی ها بود و مردم شهید پرور دیار کرمان پیکر فرزند شهیدشان را با شکوهی خاص از حسینیه ثارالله این شهر تا جوار تربت سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان تشییع کردند.

علی اصغر با پدر و برادرش اهورای ۴ ساله برای نماز مغرب به حرم شاهچراغ(ع) رفته بود، که شهید شد و پدرش عباس لری گوئینی و اهورا برادرش مجروح شدند و هنوز در بیمارستان شیراز بستری می باشند.

شاید زیباترین جلوه این مراسم، حضور دانش آموزانی بود که همسن این شهید بودند و برای تجدید بیعت با خون شهدا آمده بودند. کرمانی ها پیکر علی اصغر را غرق در گل و اشک کردند و این شهید پس از

امروز همه دیار کریمان آمده بودند، خانواده های شهدا، جانبازان، دانش آموزان، دانشجویان و حتی کودکانی که دست در دستان پدر و مادرشان به بدرقه علی اصغر آمده بودند.

پیکر این شهید خردسال در حالی در کرمان و در میان حزن و اندوه مردم بدرقه شد و مردم در شعارهای خود خواستار انتقام از مسببان این حادثه خونبار تروریستی بودند.

پیکر این شهید پس از تشییع در کرمان ، صبح سه شنبه ساعت ۸ صبح از حسینیه امام خمینی سیرجان تا اداره آموزش و پرورش این شهرستان واقع در بلوار سردار جنگل تشییع و ساعت ۱۲ در گلزار شهدای سیرجان به خاک سپرده خواهد شد.

«علی اصغر لری گویینی» کودک شهید سیرجانی فقط ۸ سال داشت، که در حادثه تروریستی شیراز به شهادت رسید، او دانش آموز پایه دوم مدرسه عشایری کعبه در منطقه خیرآباد سیرجان بود. همچنین برادر کوچکترش اهورا و پدر آن‌ ها، عباس لری گویینی در این حادثه تروریستی نیز مجروح شده اند و هنوز در بیمارستان شیراز بستری هستند.

شایان ذکر است در آیین تشییع شهید لری گوئینی در کرمان؛ حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان کرمان، امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان، حجت‌ الاسلام حمیدی رئیس‌ کل دادگستری استان کرمان، مهدی بخشی دادستان کرمان و تعداد زیادی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان کرمان حضور داشتند.

تصاویر: اداره کل بنیاد شهید کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha