بهره برداری از ۵۰ طرح در حوزه راهداری استان کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان از افتتاح ۵۰ طرح در حوزه روستایی و راهداری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، در مراسم افتتاحیه این طرح ها, گفت: از ۴۸۵ میلیارد تومان اعتبارات ملی ابلاغ شده به استان کرمان، تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این استان تخصیص یافته است .

وی با اشاره به بازدید از طرح های عمرانی در دست اجرا در محورهای "شهداد - نهبندان" و "شهداد - گودیز"، افزود: اکنون حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح راه روستایی، حمل و نقل و راه اصلی در کشور مراحل اجرایی را می‌ گذرانند و استان کرمان با توجه به قرار گرفتن در کریدور ارتباطی اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور دارای اهمیت است.

احسان عراقی‌ زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان در این آیین با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی در سطح استان کرمان آسفالت شده است، اظهار داشت: ۱۳۲ کیلومتر روکش آسفالت نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: این طرح ها در قالب آسفالت ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی، روکش ۱۳۲ کیلومتر آسفالت راه‌ های اصلی و ۲۰۰ کیلومتر آسفالت حفاظتی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۰۰ کیلومتر آسفالت حفاظتی در جاده‌ های استان کرمان انجام شده، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون آسفالت ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۳۲ کیلومتر روکش آسفالت راه های اصلی و نیز ۲۰۰ کیلومتر آسفالت حفاظتی انجام و در قالب ۵۰ طرح برای امروز آماده افتتاح شد.


عراقی زاده، با اشاره به سختی کار در روستاها گفت: این اقدام گامی در محرومیت زدایی از چهره روستاهای کشور بوده است و هدف از برگزاری این مراسم افتتاحیه فقط اطلاع‌ رسانی به مردم بود، که بدانند دولت در حال خدمت‌ رسانی به مردم حتی در دورترین نقاط استان کرمان است.

شایان ذکر است؛ آیین افتتاح همزمان ۵۰ طرح راه روستایی و راهداری استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای کشور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم شهرستان‌ های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و عفت شریعتی نماینده مردم شهرستان‌ های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم برخی نمایندگان کرمان و راور، زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی خواستار اصلاح راههای مواصلاتی استان از جمله مسیر راور_ مشهد، زرند_ کوهبنان، ریگان_ ایرانشهر و شهداد نهبندان شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha