به زودی شاهد ارتقاء دانشکده علوم پزشکی سیرجان به دانشگاه خواهیم بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در آئین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشکده علوم پزشکی سیرجان، گفت: با توجه به قابلیت و توانمندی که سیرجان در عرصه پزشکی دارد؛ به زودی شاهد تبدیل دانشکده علوم پزشکی این شهرستان به دانشگاه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر مهدی احمدی نژاد در ابتدای صحبت هایش با ادای احترام به مقام شامخ شهدا مخصوصا شهدای مدافع سلامت و شهید سرافراز استان کرمان حاج قاسم سلیمانی، گفت: با فعالیت ها و اقدامات قابل توجهی که در عرصه سلامت و درمان توجه دانشکده علوم پزشکی سیرجان از ابتدای تاسیس این دانشکده تاکنون شاهد بوده ایم، مسیری هموار شده است؛ که به زودی شاهد افتتاح دانشگاه علوم پزشکی سیرجان خواهیم بود، که یکی از اهداف اصلی مجموعه علوم پزشکی شهرستان و استان است.

وی با بیان این مطلب که؛ جداسازی شهرستان هایی که قابلیت و توانمندی تبدیل به دانشگاه را دارند، موجب پیشرفت آن منطقه و همچنین تسریع امور و چابک سازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان می شود، گفت: در این مسیر احتیاج به همکاری و همدلی همه اعضا و نهادها می باشد، تا بتوانیم این مسیر را جهت تبدیل دانشکده علوم پزشکی سیرجان به دانشگاه هموار کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان، در ادامه صحبت هایش تصریح کرد: با قابلیتی که از شهرستان سیرجان در زمینه صنایع و معادن، دانشگاه ها، موقعیت جغرافیایی و وجود شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی خوش نام و خوش فکر هستیم، انشاءالله در آینده شاهد موفقیت های بیشتر این شهرستان در عرصه علوم پزشکی خواهیم بود.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به خدمات ارزشمند دکتر غلامعباس محمدی در ارتقای حوزه سلامت، مراکز بهداشت، تجهیز بیمارستان ها، اجرای طرحهای سلامت و مدیریت دوران شیوع کووید ۱۹ از ابتدای تاسیس دانشکده علوم پزشکی این شهرستان از سال ۱۳۹۶ تاکنون که موجب ارتقاء نظام سلامت و درمان این شهرستان شد، به عنوان یک نقطه قوت یاد و اظهار کرد: این تجربیات می تواند برای ریاست جدید و سایر اعضا به عنوان چراغ راهی باشد که این مسیر را هموارتر کرده و این مجموعه را به مقصد اصلی زودتر خواهد رساند.

وی، از دکتر رضوی نسب سرپرست جدید دانشکده علوم پزشکی سیرجان نیز به عنوان یکی از متخصصان کاربلد و اخلاق مدار استان کرمان نام برد، که در زمان خدمت خود در دانشگاه علوم پزشکی سوابق درخشانی داشته و بهترین فرد برای اداره این پست و مسئولیت می باشد.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ با بیان اینکه یک دانشکده یا دانشگاه هرگز نمی تواند بدون همکار سایر نهادها و سیستم های جامعه به تنهایی موفق شود و به اهداف خود برسد، گفت: امیدورام با همکاری و همدلی همه مجموعه ها و دست اندرکاران عرصه پزشکی و سلامت شاهد پیشرفت روز افزون مجموعه علوم پزشکی و این دانشکده باشیم.

دکتر احمدی نژاد در خاتمه صحبت هایش؛ با تقدیر ویژه از خدمات کادر درمان، گفت: زحمات این قشر علی الخصوص در دوران کرونا بر کسی پوشیده نیست و برای تمام مردم شناخته شده است و تا ابد بر پیشانی این مرز و بوم خواهد درخشید.

شایان ذکر است؛ آئین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان ظهر امروز با حضور دکتر مهدی احمدی نژاد ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر ایرج شکوهی ریاست سازمان انتقال خون استان کرمان، فرماندار سیرجان، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سیرجان، امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی، پرسنل دانشکده علوم پزشکی و اورژانس و سایر مسئولین شهرستان در محل سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان سیرجان برگزار شد.

در این مراسم توسط دکتر احمدی نژاد ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با اهدای گل و تقدیرنامه از زحمات ارزشمند دکتر غلامعباس محمدی ریاست اسبق دانشکده تقدیر و دکتر سید علی رضوی نسب به عنوان سرپرست جدید دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha