از طرح اهدای زمین به خانواده های دارای فرزند چند قلو حمایت می کنیم

استاندار کرمان در جلسه کارگروه جمعیت و خانواده استان کرمان با اشاره به طرح پیشنهادی شهرداری کرمان مبنی تخصیص زمین به خانواده‌ های دارای فرزند سه قلو یا بیشتر، گفت: آمادگی واگذاری زمین به خانواده‌ های دارای چندقلو وجود دارد و از طرح شهرداری حمایت می‌ کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در جلسه کارگروه جمعیت و خانواده استان کرمان، با بیان اینکه هر آماری که در جلسات ارائه می‌ شود، حتماً دقیق و مستند باشد و از بیان آمارهایی که واقعیت ندارد در جلسات خودداری شود، اظهار داشت: مرجع آمارها در وقایع حیاتی ثبت احوال است و آمارهای دقیق باید از این طریق عنوان شود.

وی، با اشاره به طرح پیشنهادی شهرداری کرمان برای تخصیص زمین به خانواده‌ های دارای فرزند سه قلو یا بیشتر، افزود: آمادگی واگذاری زمین به خانواده‌ های دارای چند قلو وجود دارد و از طرح شهرداری حمایت می‌کنیم، چون یک ظرفیت خوب برای استان خواهد بود که می‌تواند الگو شود.

استاندار کرمان، با اشاره به اینکه آمادگی واگذاری زمین به خانواده‌ های چند قلوزا وجود دارد، که حتماً پیگیری خواهیم کرد، گفت: از اقدامات شهرداری کرمان برای جوانی جمعیت و فرزندآوری در حوزه کارکنان خود تشکر می‌ کنم و این اقدامات باید در سایر شهرهای استان نیز الگو و پیاده‌ سازی شود.

فداکار بر طرح‌ های حمایتی از زوج‌ های نابارور و مشاوره‌ های قبل و بعد از ازدواج تاکید و تصریح کرد: شهرداری در ساخت مراکز حمایتی از جمله مراقبت از معلولان و شیرخوارگاه‌ ها حتما مساعدت داشته باشد و در صدور پروانه و پایانکار کمک کند.


وی در ادامه، عنوان کرد: با توجه به تشکیل کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ضرورت دارد تا تمام دستگاه‌ های دولتی با احساس مسئولیت نسبت به انجام تکالیف مقرر و مطرح در" قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت " اقدام کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه کارهای خوبی در استان کرمان برای درمان ناباروری انجام شده است، افزود: خدمت به خانواده‌ های نابارور بسیار مهم است و حتماً باید توسعه پیدا کند.

از طرح اهدای زمین به خانواده های دارای فرزند چند قلو حمایت می کنیم

مریم السادات طباطبایی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه افزایش و جوانی جمعیت یکی از مباحث مهم کشور است، اظهار داشت: تمام دستگاه‌های استان باید نسبت به این مهم حساسیت داشته باشند.

وی در ادامه گفت: امیدوارم بازدهی خوبی از این جلسات داشته باشیم و همه بحث جمعیت را یکی از دغدغه‌ های خود قرار دهند، اگر تمام امکانات فراهم باشد، ولی نیروی انسانی نداشته باشیم، یک کشور پیر و فرسوده و بسیار مشکل‌ داری خواهیم داشت.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه متاسفانه سن ازدواج در استان بالا رفته است، که نتیجه آن از دست رفتن سن مناسب بارداری است، بیان کرد: از طرح‌ های ازدواج آسان و جمعیت جوان در استان کرمان استقبال می‌ کنیم.


طباطبایی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌ ها درخواست داریم؛ تا آنچه در توانشان است، همت کنند و بحث جمعیت را جدی بگیرند و مصوبات را اجرایی و عملکردهایی که در بحث جمعیت دارند را گزارش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha