این گیاهان به درمان دیابت کمک می کنند

متخصص طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: دسته ای از گیاهان علاوه بر افزایش سوخت و ساز بدن، قادر هستند قند خون را پایین بیاورند و افراد مبتلا به بیماری دیابت می توانند زیر نظر پزشک معالج خود به عنوان درمان کمکی از آن ها استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر"هاله تاج الدینی"، گفت: دسته ای از گیاهان دارویی علاوه بر افزایش سوخت و ساز بدن، قادر به کاهش قند خون هستند و افراد مبتلا به بیماری دیابت می توانند در کنار برنامه غذایی و دارویی زیر نظر پزشک معالج خود به عنوان درمان کمکی از آن ها استفاده کنند.

این گیاهان عبارتند از:

دارچین

دارچین را اغلب به عنوان یک داروی چربی سوز می شناسند. دارچین گیاهی است که می تواند باعث افزایش سوخت و ساز در بدن شده و علاوه بر سوزاندن چربی، باعث کاهش قند خون بدن می شود.

دمنوش دارچین را می توان زیر نظر پزشک معالج خود به عنوان یک درمان کمکی در دیابت استفاده کرد.

ریحان:

کاهش قند خون را می توان به عنوان یکی ار اصلی ترین مزیت تغذیه از برگ های سبز ریحان دانست و مصرف ریحان شاید ساده ترین کاری باشدT که یک فرد دیابتی می تواند آن را انجام دهد.

ریحان را می توان به صورت خام و یا اینکه در سالاد ها از آن استفاده کرد و مصرف دمنوش ریحان کمک زیادی به درمان دیابت می کند.

بابونه:

مصرف دمنوش بابونه برای بیماران مبتلا به دیابت، بسیار مفید است. این دمنوش می تواند تا حد زیادی باعث رفع خستگی در بدن شود و همچنین آرامبخش و رفع کننده استرس یک روز کاری باشد.

دمنوش بابونه را می توان زیر نظر پزشک معالج خود به عنوان یک درمان کمکی برای کاهش قند خون استفاده کرد.

زردچوبه:

زردچوبه از جمله گیاهان دارویی است، که خواص بسیار زیادی دارد و حتی آن را به عنوان یک داروی ضد سرطان می شناسند.

کروکومین موجود در زردچوبه باعث کاهش قند خون بدن می شود.

حتی پزشکان طب نوین نیز به تازگی با تحقیق بر روی بدن افراد دیابتی متوجه خاصیت بالای زردچوبه برای کمک به درمان دیابت شده اند.

زردچوبه با توجه به خاصیت های آنتی اکسیدان و ضد التهابی که دارد کمک زیادی به درمان این بیماری می کند.

دکتر هاله تاج الدینی_ متخصص طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha