"خانه یاریگران" زندگی مکانی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان؛ خانه یاریگران زندگی با هدف پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی برای دانش‌ آموزان در کانون "شهید ایرانمنش: آموزش و پرورش استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فراهم سازی مقدمات لازم برای راه‌اندازی و تجهیز این مرکز، گفت: مدارس بهترین مکان برای توانمندسازی دانش آموزان و خانواده آن ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند.

وی از برگزاری دوره های آموزشی توانمند سازی ویژه دانش آموزان، معلمان و اولیا با همکاری نیروی انتظامی خبر داد و افزود: شناسایی آسیب های اجتماعی به دانش آموزان ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، توانمندسازی دانش آموزان، والدین و فرهنگیان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر در مدارس، بهبود و ارتقای خدمات برای شناسایی و کمک به دانش آموزان در معرض خطر، تقویت عوامل محافظت کننده و کاهش رفتار مخاطره آمیز دانش آموزان را از مهمترین اهداف راه اندازی و تجهیز کانون یاریگران زندگی برشمرد.

رضایی بر تقویت مهارت نه گفتن بین دانش آموزان تاکید و خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان برای بهتر زیستن و با هم زیستن ضروری است‌.

وی با تاکید بر آموزش مهارت خود آگاهی به دانش آموزان، خاطر نشان کرد: اگر دانش آموز خود و شخصیت ارزنده خود را بشناسد، هرگز به سمت آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر روی نمی آورد.

خانه یاریگران زندگی مکانی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: آموزش مهارت تاب آوری باید در اولویت آموزش مهارت های زندگی قرار گیرد، تا دانش آموزان کنترل هیجانی بیشتری داشته و رفتارهای تکانشی کمتر و کنترل خشم بیشتری داشته باشند.

رضایی بیان کرد: ارتقای سلامت دانش آموزان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه های آموزش و پرورش استان بوده که این امر مستلزم شناسایی آسیب ها و تعامل و همکاری سایر نهادها با آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بعضی از اولیا اکثر کارهای شخصی فرزندان خود را انجام می دهند، بر آموزش مهارت های خود مهارتی به دانش آموزان تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ خانه یاریگران زندگی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان، مدیرکل بهزیستی استان، معاون پیشگیری از وقوع جرم فرماندهی انتظامی و جمعی از مسئولان و دانش آموزان در کانون شهید ایرانمنش آموزش و پرورش افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha