بالاترین نرخ رشد مالیات در کشور متعلق به استان کرمان است

نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: بالاترین نرخ رشد مالیات متعلق به استان کرمان است و نگرانی جدی در زمینه عدم تحقق وصول کامل مالیات وجود دارد زیرا مازاد درآمد مالیاتی به استان بازگشت داده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای هماهنگی مدیران واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در کرمان با مجمع نمایندگان استان کرمان، گفت: باید نقاط ضعف را برطرف کنیم تا شرایط توسعه فراهم شود، دشمن تلاش می‌ کند که مردم را از نظام و انقلاب مایوس کند و اینکه مدام مطرح می کنند که مردم از نظام و انقلاب مایوس شده‌ اند، کذب است.

وی افزود: مردم با شهدا و امام خود پیمان بسته و پای پیمان خود ایستاده‌ اند، اما بسیاری از آنها از وضعیت اقتصادی کشور گلایه دارند، که گلایه آنها نیز به حق است.

این نماینده مجلس با اشاره به موضوع معادن در استان، تصریح کرد: ۴۰ درصد از معادن کشور در این استان است و کرمان در این زمینه رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

پور ابراهیمی، ادامه داد: بالاترین نرخ رشد مالیات متعلق به استان کرمان است و نگرانی جدی در زمینه عدم تحقق وصول کامل مالیات وجود دارد؛ زیرا مازاد درآمد مالیاتی به استان بازگشت داده نمی شود، اما در اخذ مالیات ها نباید به کسبه و سایر مودیان مالیاتی فشار وارد شود.

وی بیان کرد: بحث سه شهرستان رابر، بافت و ارزئیه که به عنوان پایلوت اشتغال کشور هستند، باید به صورت جدی نگاه شوند و انتظار می رود که اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان توجه ویژه ای به این سه شهرستان داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس خاطرنشان کرد: طرح اصلاح ساختار بانک مرکزی تمام شده و به شورای نگهبان جهت نظر نهایی ارجاع داده شده است. همچنین تقریبا کار طرح اصلاح قانون بازار سرمایه نیز به پایان رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha