اختصاص ردیف اعتباری مستقل به پارک فناوری کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: با توجه به ابهام ها در نحوه تخصیص بودجه بابت امکانات پارک وابسته به دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان و پارک استانی مقرر شد؛ از طریق وزارت علوم پیگیری های لازم انجام شود تا ردیف اعتباری مستقل برای پارک استانی به صورت مجزا اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدرضا پور ابراهیمی در جریان بازدید از دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان افزود: ما هم کمک خواهیم کرد و از طرف دیگر پارک باسابفه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، مسیر خودش را با همان رویکرد در شرایط رقابتی جدید تعریف می کند و ادامه خواهد داد.

وی افزود: با توجه به پیگیری های مراکز دانشگاهی دیگر و ضرورت هایی که در استان بود از سال گذشته تاسیس پارک دوم علم و فناوری با ظرفیت استانی به تایید وزارت علوم رسید و مصوبه آن ابلاغ شد که کار (ایجاد آن) آن هم شروع شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: با توجه به ابهام ها در نحوه تخصیص بودجه بابت امکانات پارک وابسته به دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان و پارک استانی مقرر شد از طریق وزارت علوم پیگیری های لازم انجام شود تا ردیف اعتباری مستقل برای پارک استانی به صورت مجزا اختصاص یابد.

پورابراهیمی اظهار امیدواری کرد: با فعالیت هر ۲ پارک، ظرفیت های استفاده از شرکت های دانش بنیان، محصولات و بنگاه های فناور در استان کرمان که بشدت نیازمند توسعه فعالیت های صنعتی، معدنی، کشاورزی و بخش های دیگر هستیم توسعه یابد.

وی عنوان کرد: این دو پارک به صورت مستقل با اعتبارات مستقل و با مدیریت مستقل می توانند به رقابتی کمک کنند، که ما در استان ظرفیت های بسیار بهتری را در خدمت شرکت های دانش بنیان قرار بدهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، تصریح کرد: حضور ۱۶۰ عضو هیات علمی جوان و توانمند در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با رتبه ۱۹ بین دانشگاه های کشور جایگاه ویژه ای به این دانشگاه داده است.

پورابراهیمی اظهار کرد: ظرفیت های خوبی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی مستقر در بخش ماهان شهرستان کرمان ایجاد شده و البته در کنار این ظرفیت ها نواقصی در تجهیزات، امکانات و زیرساخت ها وجود دارد، که امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه های مرتبط، مدیریت استان و وزارت علوم به تامین تجهیرات آن کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امکان همکاری گسترده بین دانشگاه تحصیلات تکمیلی با مراکز صنعتی و معدنی از موارد بسیار مهمی بود، که پس از بازدید در جلسه امروز مطرح شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: نظر به ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان در سال گذشته و ظرفیت های بسیارخوبی که فراهم شده، همچنین با توجه به اینکه استان کرمان هم دارای شایستگی های بسیار وسیعی در اجرای این قانون است مقرر شد با تشکیل کارگروهی تخصصی فهرست اقلام، کالاها و خدمات مورد نیاز و طرح های پیشنهادی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی در قالب یک کارگروه مشترک بین نمایندگان و مدیران واحدهای صنعتی و هیات رییسه دانشگاه طی یک ماه آینده جمع بندی شود.

وی بیان کرد: پس از این مرحله طی دو ماه آینده و پس از نشست اول امید که شاهد عقد قراردادهای قابل توجهی بین واحدهای صنعتی و مجموعه های وزارت علوم بویژه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha