لزوم فعال شدن حوزه فرابورس در استان کرمان

نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر مسئله مهم در کرمان پذیرش فعال شدن حوزه فرابورس است؛ زیرا توسعه فعالیت های مختلفی را شاهد هستیم که می توان ارتباط شرکت های کوچک و متوسط با بورس را بیشتر کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی در همایش معرفی ابزارهای نوین تامین مالی، گفت: نیاز استان کرمان استفاده از ظرفیت های همه جانبه بازار سرمایه است؛ که نیازمند توسعه فعالیت های بورس تهران، فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی در استان هستیم.

وی افزود: در حال حاضر مسئله مهم در کرمان پذیرش فعال شدن حوزه فرابورس است؛ زیرا توسعه فعالیت های مختلفی را شاهد هستیم که می توان ارتباط شرکت های کوچک و متوسط با بورس را بیشتر کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه ۵۰ میلیون نفر دارنده سهام عدالت متاثر از بازار سرمایه هستند و عموم مردم با بورس آشنایی دارند، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ درصد شرکت ها تعطیل یا زیر ظرفیت تولیدی خود فعالیت می کنند، که ۸۰ درصد آنها مشکل تامین مالی دارند و آشنایی شرکت ها با بازار سرمایه ضروری است.

پورابراهیمی، ادامه داد: بورس تهران در استان ها تعطیل است و پیشنهاد می شود تقسیم کاری بین فرابورس و بورس تهران در استان ها برای فعالیت بیشتر صورت گیرد.

وی بیان کرد: نظارت بازار سرمایه اهمیت ویژه ای دارد زیرا مردم یک بار چوب ناکارآمدی نظارت بر بازار رو خورده اند و تلخی آن در کام شان مانده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: قانون بازار سرمایه و قانون مالیات بر سوداگری در چهار بازار مسکن، خودرو، ارز و طلا به مراحل نهایی رسیده است؛ که امیدواریم بتوانیم تا اواسط خردادماه ابلاغ قوانین جدید را داشته باشیم.

محمدرضا پورابراهیمی گفت: سطح فرهنگ اقتصادی مردم ارتقا پیدا کرده و درگیر بازار سرمایه و بورس هستند، اما متاسفانه ارتباط بنگاه‌های اقتصادی با بازار سرمایه قطع است و از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند.


وی افزود: براساس برآوردی که انجام شده حدود ۱۲۰ میلیارد تومان مجموع منابع حبس شده مردم در بانک‌ها است که این منابع می‌توانست در اختیار تولید کشور قرار گیرد و مردم به واسطه عدم اطلاع تخصصی از بورس، آسیب دیدند، که در این زمینه باید شفاف‌ سازی و آگاه‌سازی کرد. مردم باید بدانند سهام و بازار سرمایه چیست و آنها را با ادبیات بازار سرمایه آشنا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha