پیگیری تعرفه های پرستاری توسط وزارت بهداشت

استاندار کرمان در مراسم جشن روز پرستار گفت: وزارت بهداشت بحث تعرفه‌ های پرستاری را پیگیری کرده است و بعد از سال‌ ها با دستور مقام معظم رهبری سامان یافت و این حداقل کاری است که می‌ توان در این حوزه برای دیده شدن زحمات پرستاران انجام داد.   

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار ۱۰ آذر ماه در جشن روز پرستار که در محل سالن کنفرانس بیمارستان شهید باهنر برگزار شد، ارزش کار پرستاران را مهم دانست و با اشاره به اینکه عمده کارها در بیمارستان برعهده پرستاران است، اظهار داشت: پرستاران در کنار پزشکان بیشتر وقت خود را در بیمارستان و برای درمان بیماران می‌ گذرانند.

وی افزود: حرفه پرستاری بیشتر کار مادرانه و همراه با دلسوزی و محبت و علاقه ‌است و به همین دلیل از اجر و مزد و پاداش معنوی بسیار بالایی برخوردار است.

استاندار کرمان تصریح کرد: وزارت بهداشت بحث تعرفه‌ های پرستاری را پیگیری کرده است و بعد از سال‌ ها با دستور مقام معظم رهبری سامان یافت و این حداقل کاری است که می‌ توان در این حوزه برای دیده شدن زحمات پرستاران انجام داد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: نگاه اسلام به زن یک نگاه الهی و ملکوتی است و زن را محضری از محاضر خداوند متعال می‌داند و تفاوتی میان زن و مرد در وجوه انسانیت و روحانیت نیست.

حجت‌ الاسلام علی عارفی در ادامه ابراز داشت: ‌معیار انسانیت‌، تقوا و کرامت انسانی است و تفکیکی بین مقام زن و مرد در این حوزه وجود ندارد، لذا مقام پرستار در اسلام ویژه‌ و شامل عنایت خداوندی است.

وی عنوان کرد: گروه‌ های سلامت معنوی را در دانشگاه‌ ها راه‌اندازی کردیم و استان کرمان ‌در حوزه آموزش اول است.

مهدی احمدی‌ نژاد رئیس دانشگاه ‌علوم پزشکی کرمان نیز گفت: پرستاران حلقه اصلی درمان در جامعه پزشکی هستند ‌و کارشان‌ از حساسیت‌ بالایی برخوردار است، لذا بالاترین هدف کاری ما خدمت به مردم است و امیدوارم بعد از اتمام دوران کاری ما ذخیره معنوی زیادی جمع‌ آوری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha