پایان توقف ۶ ساله عملیات اجرایی مجتمع بین راهی کوثر کرمان

 رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از مجتمع بین راهی کوثر، بر حل مشکلات اینطرح بزرگ تاکید کرد و گفت: گره گشایی از این طرح با تدبیر قضایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در بازدید از مجتمع بین راهی کوثر در جاده کرمان، گفت: این مجتمع تنها مجتمعی است که در مسیر سه استان قرار گرفته و با قرار گرفتن در مسیر سه استان، زمینه سفر امن و ایمن برای مسافران‌ هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان را فراهم می کند، علاوه بر این مسافران مشهد نیز از امکانات آن استفاده می کنند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری عظیمی در این مجموعه انجام شده است و با توقف عملیات اجرایی این طرح، خسارت های زیادی به آن وارد شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر همکاری بانک ها به منظور گره گشایی از مشکلات این طرح تاکید و اظهار کرد: در نشستی تخصصی مشکلات این مجتمع با بانک بررسی و راهکارهای رفع آنها اندیشیده خواهد شد و سایر مشکلات این طرح در حوزه منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و ... نیز در نشست های تخصصی دیگری بررسی خواهد شد.

سرمایه گذار مجتمع بین راهی کوثر نیز با اشاره به اینکه این مجتمع در زمینی به مساحت دو هکتار و با زیربنای بالغ بر چهار هزار مترمربع احداث شده است، گفت: این مجتمع دارای فضای رستوران، آلاچیق، خدمات رفاهی و تعمیرگاهی، جایگاه سوخت، سوئیت های اقامتی و ... است.

حسن جعفری تصریح کرد: عدم پرداخت کامل تسهیلات بانکی و تحریم های ظالمانه اعمال شده بر کشور موجب توقف عملیات اجرایی این مجموعه از سال ۹۶ تاکنون شده است.

وی با اشاره به این مطلب که بخش زیادی از تجهیزات و امکانات این مجموعه به سرقت رفته است، اذعان کرد: راه اندازی مجموعه علاوه بر اشتغال زایی از بروز جرائم نیز جلوگیری کرده و در ادامه در توسعه اشتغال در منطقه بسیار موثر خواهد بود و با راه اندازی این مجتمع در مرحله نخست برای حداقل ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز در این بازدید گفت: بر اساس قانون، در قراردادهای مشارکتی بین فعالان اقتصادی با بانک ها، دوران مشارکت باید تمام شود، تا سود دوران مشارکت برداشته شود. اما عدم انجام این الزام قانونی، موجب زمین گیر شدن و عدم بهره برداری بسیاری از واحدهای اقتصادی و تولیدی می شود.

مهدی بخشی در حاشیه بازدید از مجتمع بین راهی کوثر در جمع اصحاب رسانه افزود: مشکلات زیادی در مسیر تولید وجود دارد، که یکی از این مشکلات در مجتمع بین راهی کوثر مشاهده شد، که با وجود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، به دلیل نبود نقدینگی در حال تخریب و از بین رفتن اموال آن است.
وی ادامه داد: در مجتمع بین راهی کوثر مشاهده شد که در سال ۹۶ هنوز سرمایه گذاری این طرح کامل نشده است، که بانک سود مشارکت را برداشته و این امر موجب عدم تکمیل و بهره برداری آن شده است و با این اقدام، به دلیل مرور زمان، هزینه تکمیل و بهره برداری از این طرح به چندین برابر افزایش یافته است.
مدعی العموم در استان کرمان یادآور شد: دستگاه قضایی استان کرمان در سنوات قبل همایشی را به منظور تبیین موضوعات مربوط بین فعالان اقتصادی و بانک ها برگزار نموده که با تداوم این نشست ها می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.
بخشی خاطرنشان کرد: بانک ها باید به این باور برسند که اگر واحدی به مرحله اجرا و بازدهی نرسیده، نباید سود دوران مشارکت دریافت شود./دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha