افزایش کشفیات تپانچه و سلاح های جنگی و شکاری در استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۲۹ قبضه سلاح  جنگی و شکاری در استان کشف شده است و کشفیات تپانچه نیز بیش از ۸۸ درصد رشد داشته، که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری در مراسم بازدید از کشفیات سلاح و مهمات که با حضور رییس کل دادگستری و دادستان استان کرمان برگزار شد، دستاوردهای طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیر مجاز در یک سال گذشته استان کرمان را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان کهنوج روز گذشته موفق به انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات شده است، گفت: از این باند ۱۶ سلاح جنگی و ۳۲ خشاب جنگی کشف و یکی از اعضای آن دستگیر شد و همچنین خودرویی که این میزان سلاح و مهمات در آن جاسازی شده بود, نیز کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۲۹ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شده و کشفیات تپانچه نیز بیش از ۸۸ درصد رشد داشته است.

سردار ناظری اظهار داشت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۶۲۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف و این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی یادآور شد: در سالجاری دستگیری افرادی که در مراسمات مختلف از جمله عروسی، نزاع ها و ... مبادرت به تیراندازی ایذائی می کردند، نیز ۳ درصد افزایش داشته است.

افزایش کشفیات تپانچه و سلاح های جنگی و شکاری در استان کرمان

سیاست دستگاه قضایی، تشدید برخورد با دارندگان سلاح است

رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در بازدید از دستاوردهای فرماندهی انتظامی استان کرمان در طرح جمع آوری سلاح و مهمات، با تقدیر از اقدامات پلیس استان کرمان در کشف سلاح و مهمات غیرمجاز، گفت: تشدید برخورد با دارندگان سلاح، از سیاست های دستگاه قضایی است۔

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، افزود: تلاشگران فراجا در استان کرمان با تلاش مضاعف خود توفیقات بسیار خوبی در زمینه کشف سلاح داشته اند و آخرین باند منهدم شده توسط پلیس استان مربوط به روز گذشته و در جنوب استان بوده است.

وی ابراز داشت: با توجه به مسائلی که اخیرا در کشور ایجاد شد، دشمنان تلاش داشتند که اغتشاشات خیابانی را به سمت مسلحانه سوق دهند، تا بهره برداری بیشتری داشته باشند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان، با اشاره به اینکه متاسفانه در ماه های اخیر ورود سلاح و مهمات غیرمجاز به کشور افزایش داشته است، عنوان کرد: با هوشیاری نیروی انتظامی مقادیر زیادی از این سلاح ها و مهمات کشف شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهار داشت: سیاست دستگاه قضایی، تشدید برخورد با دارندگان سلاح و به ویژه سلاح های جنگی است.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان کرمان براساس قانون، برخورد شدید با دارندگان، فروشندگان و حاملان سلاح و مهمات غیر مجاز را در دستور کار دارد و بر این اساس، شعبات ویژه ای در دادسراها و دادگاه ها برای رسیدگی و اعمال مجازات های بازدارنده دراین حوزه تشکیل شده است.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان، یادآور شد: قانونگذار برای قاچاق سلاح و مهمات جنگی غیر مجاز، ۵تا ۱۰ سال حبس و برای نگهداری، حمل و جا به جایی سلاح و مهمات غیرمجاز، ۲ تا ۵ سال حبس پیش بینی کرده است.

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان کرمان مجازات حداکثری را برای جرائم حوزه نگهداری، حمل و قاچاق سلاح اعمال خواهد کرد، تا درباره افرادی که به امنیت موجود استان خدشه وارد کرده و خطراتی را برای شهروندان ایجاد می کنند، مجازات بازدارنده اعمال گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha