پایین ترین سرانه آموزشی استان کرمان مربوط به مرکز استان است

استاندار کرمان با بیان اینکه پایین ترین وضعیت سرانه آموزشی کرمان را در مرکز استان شاهد هستیم، تاکید کرد: سیاست‌ گذاری‌ ها در ساخت مدارس باید اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار ۲۶ آذر ماه در شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان کرمان، اظهار داشت: سهم استان کرمان از حقوق دولتی معادن باید پرداخت شود و در هر شرایطی این مهم را پیگیری می‌ کنیم و سهم استان کرمان از این حقوق باید پرداخت شود.

وی به کمبود فضای آموزشی در استان به ویژه شهر کرمان نیز اشاره و اظهار کرد: بدترین وضعیت سرانه آموزشی را در شهر کرمان داریم و با کمبود شدید مدرسه مواجه هستیم.

استاندار کرمان، تصریح کرد: سیاست‌ گذاری‌ ها در ساخت مدارس باید اصلاح شود، چرا که تراکم جمعیتی در مدارس شهر کرمان بسیار بالاست.

فداکار، ابراز داشت: این آمادگی وجود دارد که با تغییر کاربری برخی مدارس که در خیابان‌ های اصلی شهر قرار دارد، مدارس نوساز جدید در سطح شهر کرمان ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان آماربرداری، بسیاری از افراد آمار سکونت خود را در محل‌ ها و روستاهای خود می‌ دهند، اما از خدمات داخل شهر کرمان استفاده می‌ کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان، نیز گفت: شهر کرمان به حدود ۷۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد، تا تراکم دانش‌ آموزی آن کاهش پیدا کند.

رضا هدایتی افزود: ۳ هزار و ۳۲ کلاس درس استان کرمان نیازمند مقاومتس ازی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: ۵۶ مدرسه شامل ۴۰۹ کلاس درس تا پایان سال و دهه فجر در استان به بهره‌ برداری برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha